2166

Εδουάρδος ο Β’

Διαγωνισμός από 21/10
2ος χρόνος παραστάσεων
Διάρκεια: 100'
Συγγραφέας: Κρίστοφερ Μάρλοου
Μετάφραση: Σεραφείμ Βελέντζας
Σκηνοθέτης: Κοραής Δαμάτης
Ερμηνεύουν: Εδουάρδος ο Β΄: Μιχάλης Καλαμπόκης, Μόρτιμερ: Περικλής Μοσχολιδάκης, Βασίλισσα Ισαβέλλα: Ιωάννα Αγγελίδη, Κόμης Λάνκαστερ: Βασίλης Πουλάκος, Κόμης Γουόργουικ: Γιώργος Μπούγος, Κόμης Κεντ: Αλέξανδρος Παπατριανταφύλλου, Γκάβεστον: Φώτης Τσοτουλίδης, Σπένσερ: Στέφανος Οικονόμου, Μπάλντοκ: Δημήτρης Νικολόπουλος, Πρίγκιπας Εδουάρδος ο Γ΄: Παύλος Πιέρρος, Κόμης Λέστερ: Γιώργος Κουσκουλής, Ηγούμενος: Αριστοτέλης Αναστασίου, Αγγελιοφόρος: Ανδρέας Ιωάννου, Φρουρός: Θάνος Σκόπας
Κερδίστε διπλές προσκλήσεις για την παράσταση Εδουάρδος ο Β’ για την ημέρα Σάββατο 23/12 στις 21:00
Ελάτε στην Κοινότητα της Θεατρομάνια και λάβετε μέρος στους διαγωνισμούς

Περιγραφή

Το αριστουργηματικό έργο της ελισσαβετιανής και ιακωβιανής περιόδου συνεχίζεται και φέτος στην Αθηναϊκή Σκηνή, μετά την τόσο θερμή υποδοχή του θεατρόφιλου κοινού την  Άνοιξη.

Από τις 21 Οκτωβρίου και για λίγες μόνο παραστάσεις, ο Εδουάρδος Β’ του Κρίστοφερ Μάρλοου, σε σκηνοθεσία Κοραή Δαμάτη, έρχεται να προβληματίσει με τις διαχρονικές αναγωγές του και να συγκλονίσει με το δραματικό του βάθος.

Περισσότερα

Η διαφθορά της εξουσίας, το τυφλό ερωτικό πάθος και οι συνεχείς δραματικές ανατροπές που προκαλούν, δίνουν στο έργο καταιγιστικό ρυθμό, που κορυφώνεται όσο πλησιάζουμε στο συγκλονιστικό τέλος του.

Είναι διαχρονική η διαφθορά της εξουσίας;

Τιμωρεί ο έρωτας;

Είναι η ομοφυλοφιλία επιλογή;

Και μετά θάνατον; Τι;

Τα ερωτήματα που διατρέχουν το εξαιρετικό αυτό  έργο του Μάρλοου, απαντούν ταυτόχρονα στο ερώτημα  «Γιατί Εδουάρδο Β’» και «Γιατί σήμερα;».

Εκτός από τον πολυμελή θίασο που συναποτελείται από καταξιωμένους ηθοποιούς, αλλά και από μαθητές της Δραματικής Σχολής Αθηναϊκή Σκηνή, για την παράσταση δούλεψε και  μεγάλο επιτελείο συντελεστών, που ανέλαβε να «ντύσει» το έντονο εικαστικό κομμάτι του έργου.

Υπόθεση του έργου

Ο Εδουάρδος ο Β΄ επαναφέρει από την εξορία τον αγαπημένο του Γκάβεστον, την ημέρα που ανεβαίνει στον θρόνο – την ίδια μέρα που κηδεύεται ο πατέρας του. Αμέσως τού χαρίζει πλούτη, δύναμη και πολιτικά αξιώματα, γεγονός που τον φέρνει σε αντίθεση με τους ευγενείς και τον κλήρο, αλλά και με την σύζυγό του, Βασίλισσα Ισαβέλλα, που παραγκωνισμένη, κάνει τα πάντα για να ξανακερδίσει την εύνοιά του.

Την ώρα που η χώρα κατατρύχεται από εσωτερικά προβλήματα, την ώρα που απειλείται από εξωτερικούς εχθρούς, η προκλητική συμπεριφορά του Εδουάρδου του Β΄ προκαλεί την συστράτευση όσων έχουν αντίθετα συμφέροντα.

Το έργο πρωτοπαίχτηκε το 1593 και υπήρξε εξαιρετικά τολμηρό για την εποχή του, καθώς δείχνει ξεκάθαρα την σύγκρουση μεταξύ ευγενών και βασιλιά, που σταδιακά οδηγεί τη χώρα σε εμφύλιες συγκρούσεις με καταστρεπτικά αποτελέσματα και για τις δύο μαχόμενες πλευρές – ένα έργο βαθιά πολιτικό. Μέσα από την απεικόνιση της φρίκης και τις σκληρές σκηνές, ο Μάρλοου σπάει την στιλπνή και λαμπερή επιφάνεια ενός καταρρέοντος στην πραγματικότητα πολιτισμού και καταδεικνύει πως η στυγνή και ανελέητη πάλη για την εξουσία, όχι μόνο δεν έχει καμία μεγαλοπρέπεια, αλλά μπορεί να ισοπεδώσει έναν λαό, ένα έθνος.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία, σκηνικά, κοστούμια: Κοραής Δαμάτης
Φωτισμοί: Σπύρος Κάλδαρης
Εκμαγεία: Ελένη Σουμή
Ζωγραφική σκηνικού: Γιώργος Λυντζέρης
Μακιγιάζ: Μαρίνα Μηλιάρη
Βοηθός σκηνοθέτη: Αναστασία Τσούτση
Παραγωγή: «Αθηναϊκή Σκηνή» Κάλβου - Καλαμπόκη
Φωτογραφίες: Χρήστος Κοτσιρέας
Video: Δημήτρης Καμπόλης
Φωτογραφία αφίσας: Γιώργος Στριφτάρης

Στην παράσταση παίρνουν μέρος και σπουδαστές της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης Κάλβου – Καλαμπόκη «Αθηναϊκή Σκηνή».

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Φωτογραφίες

Πότε & Πού

Αθηναϊκή σκηνή Κάλβου - Καλαμπόκη

από 21/10
Αθανασίου Διάκου και Τζιραίων 13, Μακρυγιάννη (μετρό Ακρόπολη)
Τηλ: 210 9222300 Email: [email protected] Website: www.athstage.gr/

Εισιτήρια: 12, 10
Πληροφορίες: 210 9222300
Προπώληση: 210 9222300

Ημέρες & Ώρες
Δ
Τ
Τ
Π
Π
Σ 21:00
Κ 20:00
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

25 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Παρακολούθησα το έργο το Σάββατο 9/12. Πολύ καλή παράσταση, με καλές ερμηνείες και σκηνοθεσία. Όλη η ομάδα των ηθοποιών ήταν γεμάτοι πάθος και όρεξη για αυτό που μας παρουσίαζαν. Ευχαριστούμε Θεατρομάνια για την πρόσκληση!

  2. Μπαίνοντας στο θέατρο διαπιστωσα οτι ολα ηταν πολυ προσεγμένα ,η θεατρικη σκηνη ηταν πολυ ιδιαίτερη και καλλιτεχνικα αξια προσοχης!!!!!οι ερμηνίες των ηθοποιων ηταν πολυ καλες ,η πλοκη του εργου αναμενόμενη ,τα κουστουμια των ηθοποιων και η μουσικη υποκρουση ηταν αψογα!!!!!!ευχαριστουμε θεατρομάνια για την όμορφη βραδιά!!!!!!!!!!!

  3. Μπαίνοντας στο θέατρο διαπιστωσα οτι ολα ηταν πολυ προσεγμένα ,η θεατρικη σκηνη ηταν πολυ ιδιαίτερη και καλλιτεχνικα αξια προσοχης!!!!!οι ερμηνίες των ηθοποιων ηταν πολυ καλες ,η πλοκη του εργου αναμενόμενη ,τα κουστουμια των ηθοποιων και η μουσικη υποκρουση ηταν αψογα!!!!!!ευχαριστουμε θεατρομάνεια για την άψογη βραδιά!!!!!!!!!!!

  4. Είδα την παρασταση το Σάββατο. Διαπίστωσα παθιασμένη με το θέατρο ομάδα. Ο πρωταγωνιστής το έχει. Μου άρεσε το μακιγιάζ και τα κοστούμια, μπράβο που ένα μικρό θέατρο τα πρόσεξε. Όλοι οι ηθοποιοί καλοί. Απέδωσαν τέλεια , μεχρι εκνευριστικά, δηλ πέτυχαν τον στόχο, την εικόνα της άκρατης διαφθοράς ειδικά στην αρχή. Όμως μου έμεινε ο γυιός στο κλείσιμο της παράστασης. Πολύ συγκινητικός.

  5. Ωραία παράσταση. Εξαιρετική η ερμηνεία του Σπένσερ και πολύ καλές αυτές του Γκάβιστον,του γιου και του αδερφού του Εδουάρδου. Ο Εδουάρδος,αν και ηθοποιός με δυνατότητες,ήταν σκηνοθετημένος υπερβολικά.Πάρα πολύ καλοί φωτισμοί. Ευχαριστώ για την πρόσκληση!

  6. Καταρχήν να ευχαριστήσω για την πρόσκληση που κέρδισα από τη Θεατρομάνια και να τονίσω ότι οι απόψεις και οι κριτικές είναι υποκειμενικές. Η παράσταση δεν με ενθουσίασε. Για την ακρίβεια με κούρασε και με άχγωσε η μετακίνηση των ηθοποιών εντός και εκτός σκηνής, καθώς περνούσαν ανάμεσα από τα καθίσματα των θεατών. Μάλιστα δυο-τρεις φορές σκόνταψαν κάποιοι ηθοποιοί και φοβήθηκα μην πέσουν. Όλο αυτό το πήγαινε-έλα με έβγαζε από το κλίμα της παράστασης. Κατά τ' άλλα, μέτρια παράσταση, με πολύ κουραστική σκηνοθεσία και με πολύ υπερβολικές σκηνές ερωτικών περιπτύξεων. Δεν χρειάζονταν τόσες πολλές... ο θεατής το πιάνει το νόημα και χωρίς υπερβολές. Το κέιμενο θεωρείται κλασικό αριστούργημα, αλλά δεν αναδείχθηκε στην παράσταση λόγω υπερβολών στις ερμηνείες και στην σκηνοθεσία. Από ηθοποιούς ξεχώρισα τις ερμηνείες του γιου και του αδερφού του Εδουάρδου, καθώς ήταν πολύ σωστή η άρθρωση και ο λόγος τους χωρίς το "υπερπαίξιμο" κάποιων άλλων του θιάσου.

  7. Η παράσταση ξεκίνησε με μισή ωρα καθυστέρηση, παρόλο που το Θέατρο ηταν γεμάτο. Μέτρια παράσταση, δε σε κουραζε αλλα δε σε ενθουσίαζε. Είχε εστιάσει πολύ στο θεμα της ομοφυλοφιλίας,με αποτέλεσμα να μην αναδεικνύει άλλες πτυχές του εργου. Καλές ερμηνείες. Ευχαριστώ πολύ για τις προσκλήσεις.

  8. Πολλοί νέοι ηθοποιοί με πολύ καλές ερμηνείες σε ένα απαιτητικό ιστορικό έργο με μόνο αρνητικό στοιχείο τις υπερβολικές ομοφυλοφιλικές περιπτύξεις οι οποίες δεν χρειαζόντουσαν σε τέτοιο βαθμό.
    Ευχαριστώ τη Θεατρομάνια για την πρόσκληση.

  9. Πήγα λόγω πρόσκλησης που κέρδισα μετά απο παρότρυνση της φίλης μου που ήθελε να δει το έργο και δεν το ματάνιωσα. Όλη η ομάδα των ηθοποιών έπαιζαν ωραία και είχε αρκετό ενδιαφέρον η παράσταση. Ξεχώρισα την ερμηνεία του Εδουάρδου και του Μορτιμερ χωρίς όπως να σημαίνει ότι οι υπόλοιποι ηθοποιοί δεν ήταν καλοί. Εάν σας αρέσουν τα ιστορικά έργα, σας το συστήνω!