Γράμμα στον Ορέστη

Αρχείο Παίχτηκε από 06/10/2023 έως 19/01/2024
στο Αλκμήνη
Διάρκεια: 60'
Κείμενο: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Σκηνοθέτης: Έφη Ρευματά
Σκηνογραφία: Ξένια Κούβελα
Κοστούμια: Άρης Σάκος
Φωτισμοί: Μανώλης Μπράτσης
Μουσική σύνθεση: Νείλος Καραγιάννης
Ερμηνεύουν: Μαρκέλλα Αργυροπούλου, Νείλος Καραγιάννης

Περιγραφή

Η Κλυταιμνήστρα παρουσιάζεται μέσα από τις αρχαίες τραγωδίες, ως μητέρα που της σκότωσαν το παιδί, για να ξεκινήσει ένας παράλογος πόλεμος, ως προδομένη σύζυγος, ως μοιχαλίδα, ως ανήθικη, ως συζυγοκτόνος. Ο ανδρόγυνος χαρακτήρας της βασίλισσας προκαλεί τα πατριαρχικά πρότυπα της ελληνικής τραγωδίας. Ο Καμπανέλλης τη συμπαθεί ιδιαίτερα και την «χρίζει» ως τη μοναδική του πρωταγωνίστρια στο μονόπρακτο «Γράμμα στον Ορέστη».

Περισσότερα

Η αγαπημένη του ηρωίδα ενώ γράφει ένα γράμμα στον αγαπημένο της γιο, προσπαθεί να δικαιολογήσει τις πράξεις της, ξεδιπλώνει τα συναισθήματα της, οδηγείται απ’ τη χαρά στη λύπη, απ’ το μίσος στην αγάπη, απ’ την ανδρική της φύση στη γυναικεία. Μέσα από μουσικούς ήχους που συνθέτει η ίδια η συνείδηση της, συνομιλεί νοερά με τον γιο της, μέσα από μια τζαζ διάθεση, που την κάνει να αισιοδοξεί πώς θα αποφύγει τα «γραμμένα».

Η Μαρκέλλα Αργυροπούλου ως Κλυταιμνήστρα προσπαθεί να δικαιωθεί. Ο Νείλος Καραγιάννης ως Ορέστης ακούει και απαντάει παίζοντας τρομπέτα, κλαρίνο, πιάνο, γιουκαλίλι. Κι όμως ποτέ δεν συναντιούνται οι δυο τους. Προσπαθούν να επικοινωνήσουν μέσω της μουσικής, που στον καθένα γεννάει διαφορετικά συναισθήματα. Όχι μόνο στους δύο ήρωες που βρίσκονται πάνω στη σκηνή, αλλά και στους θεατές.

Άλλωστε όπως λέει και ο ίδιος ο Καμπανέλλης: «Η σχέση μας με τα θεατρικά πρόσωπα, δεν είναι λόγια. Γίνεται ανθρώπινη σχέση. Αυτή η ζωντανή σχέση μαζί τους, είναι η απόδειξη της αιωνιότητας τους.»

 

Φωτογραφίες: Απόστολος Ντελάλης

Τρέιλερ: Φοίβος Σαμαρτζής

Δημόσιες σχέσεις: Μαρκέλλα Αργυροπούλου

Παραγωγή: Παραστατικές Τέχνες ΑΡΣΙΝΌΗ

Επιμέλεια αφίσας : Μαίανδρος

Αίθουσα : Secret room

Φωτογραφίες

39 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Την παράσταση Γράμμα στον Ορέστη την είδα και πέριση. Φέτος μου φάνηκε κλάσης ανώτερη μιάς και από σκηνοθετικής άποψης αφαιρέθηκαν κανα-δυό πράγματα που την πρώτη σεζόν έδειχναν περιττά. Η κυρία Μαρκέλλα Αργυροπούλου μόνη πάνω στη σκηνή έδωσε πολλά περισσότερα από το προσδόκιμο και μας έφερε τόσο κοντά στο αρχέτυπο της ηρωίδας που πιστέψαμε ότι βλέπαμε την Κλυταιμνήστρα με σάρκα, οστά και πνεύμα. Είναι η καλύτερη παράσταση που παίζεται αυτή τη στιγμή και δεν πρέπει να την χάσει κανείς. Πολλά πολλά συγχαρητήρια !

  2. Η χειρότερη πάρασταση που έχω δει ποτέ μου! Δεν τόλμησα να φύγω και την υπέμεινα επί μία ώρα. Ήθελα να γελάω ακατάπαυστα με το αίσχος που έβλεπα επί σκηνής, αλλά από σεβασμό στους υπόλοιπους θεατές δεν το έκανα και υπέφερα αυτό το βασανιστήριο. Την πρώτη και την δεύτερη φορά που το κέρδισα δεν κατάφερα να το δω, καθώς ο Θεός έστελνε σημάδια να με προστατεύσει από μια τόσο κακή εμπειρία (την πρώτη δεν κατάφερα να το βρω με το gps, τη δεύτερη δεν κατάφερα να βρω στάθμευση και έφυγα).

  3. Το κείμενο ήταν πολύ δυνατό, η απόδοση είχε ενδιαφέρον, αν κ σε κάποια σημεία κάπως πομπώδης. Δεύτερος ηθοποιός δεν υπήρξε στην παράσταση που είδα τουλάχιστον εγώ. Με ενόχλησε ο ήχος του ποντικιού του ηλεκτρονικού υπολογιστή κ το φως που φαινόταν πίσω από το παραθυράκι στο ρυθμιστή του ήχου κ του φωτός στα πλάγια της πλατείας. Κατά τα λοιπά, σας ευχαριστώ που μου κάνατε δώρο τη διπλή πρόσκληση κ είχα την ευκαιρία να εντρυφήσω στο κείμενο του εξαιρετικού Καμπανέλλη. Μπράβο στο κεντρικό πρόσωπο για την αξιόλογη προσπάθεια!

  4. Ευχαριστούμε πολύ για την πρόσκληση. Μια πολύ ενδιαφέρουσα παράσταση και σκηνοθεσία σε ένα εξαιρετικό κείμενο. Ο θεατρικός συγγραφέας Ι. Καμπανέλλης έδωσε την άλλη πλευρά της τραγωδίας, έπλασε έναν χαρακτήρα ανθρώπινο, που αναζητά τη ευτυχία, την ελευθερία στα συναισθήματα και τη γνώμη, μέσα σε ένα ασφυκτικό πατριαρχικό πλαίσιο. Η Κλυταιμνήστρα μιλάει με σκληρή και τρυφερή συνάμα γλώσσα για τη ζωή της, μια κατάσταση διαχρονική, αν σκεφτούμε τους σημερινούς σταυρωτήδες τόσων γυναικών, Εξαιρετική η ερμηνεία της Αργυροπούλου, έδωσε όλες τις αποχρώσεις του ρόλου, κρατώντας το κοινό σε ένταση. Πολύ ενδιαφέρων ο διάλογος με τη μουσική, και μέσω αυτής με τον απόντα αποδέκτη του γράμματος.

  5. Ευχαριστούμε πολύ για την πρόσκληση.

    Μια πολύ ενδιαφέρουσα παράσταση και σκηνοθεσία σε ένα εξαιρετικό κείμενο. Ο θεατρικός συγγραφέας Ι. Καμπανέλλης έδωσε την άλλη πλευρά της τραγωδίας, έπλασε έναν χαρακτήρα ανθρώπινο, που αναζητά τη ευτυχία, την ελευθερία στα συναισθήματα και τη γνώμη, μέσα σε ένα ασφυκτικό πατριαρχικό πλαίσιο. Η Κλυταιμνήστρα μιλάει με σκληρή και τρυφερή συνάμα γλώσσα για τη ζωή της, μια κατάσταση διαχρονική, αν σκεφτούμε τους σημερινούς σταυρωτήδες τόσων γυναικών, Εξαιρετική η ερμηνεία της Αργυροπούλου, έδωσε όλες τις αποχρώσεις του ρόλου, κρατώντας το κοινό σε ένταση. Πολύ ενδιαφέρων ο διάλογος με τη μουσική, και μέσω αυτής με τον απόντα αποδέκτη του γράμματος.

  6. Πολύ καλή παράσταση, δυνατή ερμηνεία ακόμα ποιο δυνατό κείμενο. Μουσική που συνδιαλέγεται αρμονικά με τον μονόλογο. Θα ήθελα να στείλω ακόμα ένα χειροκρότημα στην ηθοποιό. Κάτι επιπλέον, πολύ όμορφο και ατμοσφαιρικό φουαγίε (στα extraδάκια της ωραίας εμπειρίας). Ευχαριστούμε πολύ για την πρόσκληση.

  7. Ενας παραστατικός μονόλογος της μητέρας Κλυταιμνήστρας προς τον γιο της Ορέστη εξηγώντας του αναλυτικά και με βαθιά συναισθήματα ,για ποιό λόγο έφτασε στο έγκλημα του άνδρα της Αγαμέμνωνα.
    ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ ευχαριστώ πάρα πολύ για την πρόσκληση.

  8. Μια διαφορετική οπτική του αρχείου μύθου, πιο ανθρώπινη, πιο φιλειρηνική που δικαιώνει τη μητέρα και γυναίκα Κλυταιμνήστρα. Ωραιότατο κείμενο, αξιοπρεπείς ερμηνείες, ενδιαφέρον σκηνικό (παρά την κυριαρχία του μαύρου χρώματος σε φόντο και ρούχα) και καλή μουσική (τόσο η ηχογραφημένη, όσο η ζωντανή, παιγμένη από πλήθος μουσικών οργάνων επί σκηνής).
    Ευχαριστούμε πολύ!

  9. Πολύ μας άρεσε η παράσταση. Και η ηθοποιός ήταν καταπληκτική. Ερμήνευσε τη ζωή της Κλυταιμνήστρας, της γυναίκας και όχι της βασίλισσας, μίλησε στο κοινό και στο παιδί της για τα συναισθήματά της, για τις πράξεις της, για το πώς έφτασε στο έγκλημα, για τον χαρακτήρα της, τον έρωτα, και τις υπέρτατες αγάπες της.. Κείμενο μοναδικό, μουσική που μιλούσε στην καρδιά, φορτισμένη με συναισθήματα, κι ένας Ορέστης στο παρασκήνιο που εκφραζόταν με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο ( πάρα πολύ καλό σκηνοθετικά). Το σκηνικό ήταν τόσο όσο, όπως και το κουστούμι της ηρωίδας. Ποιοτικότατο θεατρικό έργο που αξίζει πολλά..

  10. Εντυπωσιάστηκα από την παράσταση.Λιτη και συνάμα πληθωρική.Ηρεμη αλλά και εκκωφαντικη.Συναισθανθηκα την Κλυταιμνήστρα,είδα την ιστορία μέσα απ' τη ματιά της.Τοσο ωραία αποδόθηκαν οι συναισθηματικές μεταπτώσεις της!
    Η παράσταση σε κρατάει σε ενδιαφέρον μέχρι το τέλος της.Πολυ ωραίες ερμηνείες.
    Ευχαριστώ για την ευκαιρία!!

  11. Παρακολούθησα έναν υπέροχο μονόλογο γεμάτο συναίσθημα και πολλά μηνύματα. Η ερμηνεία της κυρίας Αργυροπούλου ήταν εξαιρετική και ο μουσικός που την πλαισίωνε προσέδιδε έναν υπέροχο μυσταγωγικό ύφος στην παράσταση. Εν ολίγοις ήταν όλα εξαιρετικά, κείμενο, ερμηνεία, σκηνοθεσία, σκηνικά και φυσικά η μουσική. Συγχαρητήρια σε όλους. Ευχαριστώ πολύ θεατρομάνια για το ποιοτικό θέατρο που μου προσέφερες!

  12. Πολύ καλό το κείμενο του Καμπανέλλη, εύστοχη η επιλογή ( και εμφανισιακά) της συγκεκριμένης ηθοποιού, η οποία έδωσε μια πειστική έως καθηλωτική ερμηνεία. Εξαιρετική και η μουσική υπόκρουση. Είχαμε την τύχη να καθίσουμε στην 1η σειρά, οπότε το απολαύσαμε!

  13. Θεατρομάνια ευχαριστούμε!
    Η παράσταση ήταν μια χαρά, είχε και τα νοήματά της, η κ.Μαρκέλλα Αργυροπούλου πολύ καλή και τον ζούσε το ρόλο, η διάρκεια ήταν τόσο όσο ώστε να μην κουράσει και γενικώς όλα μια χαρά!