1932

Η απαγωγή της Τασούλας: Μια Ποιητική Μυθιστορία

Αρχείο Παίχτηκε από 08/05/2019 έως 20/06/2019
στο Σταθμός
Διάρκεια: 150’ (με διάλειμμα 10’)
Συγγραφέας: Κωνσταντίνος Μάρκελλος
Δραματουργική επεξεργασία: Κωνσταντίνος Μάρκελλος
Σκηνοθέτης: Κωνσταντίνος Μάρκελλος
Σκηνογραφία: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης
Μουσική σύνθεση: Νίκος Ξυδάκης
Κίνηση: Λαμπρινή Γκόλια
Ερμηνεύουν: Δημήτρης Καπετανάκος, Ελένη Στεργίου, Ελένη Βλάχου, Νικολής Αβραμάκης, Κωνσταντίνος Μάρκελλος
Παίζουν μουσική: Οδυσσέας Κωνσταντόπουλος

Περιγραφή

Ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Μάρκελλος και η ηθοποιός Ελένη Στεργίου (This Famous Tiny Circus theater group), μετά την επιτυχία του "Καραφλομπέκατσου και της Σπυριδούλας" της Λένας Κιτσοπούλου, κι ενώ το 2019 ορίστηκε –με απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού– Αφιερωματικό Έτος «Ερωτόκριτου», ενώνουν ξανά τις δυνάμεις τους δημιουργώντας ένα σύγχρονο ποιητικό έργο, γραμμένο σε έμμετρο στίχο, στα πρότυπα των Τραγωδιών και των Μυθιστοριών της Κρητικής Αναγέννησης. Πηγή έμπνευσης αποτέλεσαν ένα πραγματικό γεγονός που έλαβε χώρα το 1950 στην Κρήτη, όπως αυτό αποτυπώνεται στο ομώνυμο βιβλίο του δημοσιογράφου Τάσου Κοντογιαννίδη, αλλά και η προσωπική τους έρευνα σε ιστορικά αρχεία της εποχής. Την πρωτότυπη μουσική της παράστασης συνθέτει ο Νίκος Ξυδάκης.

Περισσότερα

Μια σύγχρονη, έμμετρη μυθιστορία για την εξιδανίκευση του Έρωτα.

Η υπόθεση του έργου αφορμάται μόνο από το γεγονός της απαγωγής, παίρνοντας ταυτόχρονα αποστάσεις από την πραγματικότητα,  για να προσεγγίσει έννοιες όπως Ο Έρωτας, η Αγάπη και η Θυσία από ιδεαλιστική σκοπιά, εντάσσοντας στην ποιητική του φόρμα το μεταφυσικό στοιχείο, όπως όλα τα πρότυπα έργα του είδους του.

Η δραματουργία παρακολουθεί την βαθμιαία αναγωγή της περιπέτειας δυο νέων, του Κώστα και της Τασούλας στο ύψος μιας μυθιστορίας σαν κι αυτή του Ερωτόκριτου, ή μιας τραγωδίας όπως το «Ρωμαίος και Ιουλιέττα», εστιάζοντας στην καταφανέστατη ανάγκη του μετεμφυλιακού συλλογικού πνεύματος να κατασκευάσει, έστω και με τα πλέον συμβατικά υλικά, μια νέα ηρωϊκή μυθολογία και να γίνει μέρος της.

 

ΥΠΟΘΕΣΗ

Ένας Ποιητής επιστρέφει, με την λήξη του πολέμου, από την εκούσια αυτοεξορία του, στην πόλη όπου γεννήθηκε. Συλλαμβάνει την ιδέα να «συνθέσει» ένα Ποίημα- ύμνο στον αληθινό Έρωτα, σε μια προσπάθεια να χτίσει πάνω στα ερείπια που άφησε πίσω του  ο πόλεμος μια νέα Μυθολογία: την Μυθολογία του Έρωτα και της Ζωής.

Ένα τυχαίο βλέμμα που αντάλλαξαν δυο νέοι κάποιο απόγευμα στον δρόμο, θα σταθεί αφορμή για εκείνον να τους χρίσει «ζωντανούς πρωταγωνιστές» της ιστορίας του. Θα τους εξωθήσει να συναντηθούν και πάλι, να ερωτευτούν και να δράσουν με ηρωϊσμό, πάθος και αυταπάρνηση, ώστε να ξεπεράσουν –με την βοήθεια δυο έμπιστων φίλων– τα ανυπέρβλητα εμπόδια που θα συναντήσουν από τις οικογένειές τους μέχρι να ενωθούν. Η ιστορία τους –με την συμβολή του Ποιητή– θα ξεφύγει από τα στενά πλαίσια του ιδιωτικού, θα γίνει Μύθος στα στόματα και στην σκέψη των «κοινών θνητών». Θα καταφέρουν τα πρόσωπα να σταθούν ως το τέλος στο ύψος των επιλογών και των πράξεών τους, να φανούν αντάξια της λαϊκής προσδοκίας;

Φιλολογικός Σύμβουλος: Γιώργος Μπλάνας
Φωνητκή Διδασκαλία: Νίκος Γαλιενάνος
Βοηθός Σκηνογράφου: Βίκυ Πάντζιου
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Photos graphic designer-Δημιουργία Αφίσας: Ειρήνη Ματθαίου
Trailer: Κώστας Στάμου & Χάρις Καρακουλίδου | ArtLabor Productions
Κατασκευή Σκηνικών: Γαβριήλ Τσακλίδης

Οι This Famous Tiny Circus theater group θα ήθελαν να ευχαριστήσουν ιδιαιτέρως τον Ανδρέα Στάικο και τη Μαρία Χατζηεμμανουήλ για τις συμβουλές τους, καθώς επίσης τον Γιώργο Χριστοδούλου και την Αμαλία Καβάλη για την συνεργασία τους.

Παραγωγή: This Famous Tiny Circus theater group

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού

Φωτογραφίες

21 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Πολύ όμορφη παράσταση στο μήκος κύματος του ερωτόκριτου!
    μπράβο για το κείμενο και απίστευτη προσπάθεια σε μόνο έμμετρο κείμενο από τους ηθοποιούς που όλοι τους ήταν εξαιρετικοί!

    όμορφο και πλ φιλόξενο θέατρο!

    ευχαριστώ για την πρόσκληση!

  2. Εξαιρετικη παρασταση. Ποιητικο κειμενο, καταπληκτικος ο εμμετρος λογος. Πολυ καλοι οι αντρες ηθοποιοι, εξαιρετικη μουσικη. Αξιολογη παρασταση. Ευχαριστω πολυ τη Θεατρομανια γισ την ευκαιρια που μου εδωσε να την παρακολουθησω.

  3. Είδαμε εχθές με τον γιο μου (12) την παράσταση, η οποία αν και διάρκειας 150 λεπτά, ήταν τόσο δυνατή και τόσο καλοδουλεμένη που δεν βαρεθήκαμε καθόλου. Οι ηθοποιοί μας μάγεψαν με τις φωνές τους και με το υποκριτικό τους τεμπραμέντο - σκηνοθεσία εντυπωσιακή.
    Το έργο τόσο διαχρονικό όσο και οι ανθρώπινες σχέσης.
    Το θέατρο σχεδόν γεμάτο.
    Ευχαριστούμε την μανία για θέατρο για άλλη μια φορά.
    Καλή συνέχεια σε όλους....

  4. Πολύ ωραία παράσταση με εξαιρετική σκηνοθεσία, ποιητικό κείμενο και γλώσσα. Πάρα πολύ καλές ερμηνείες από όλους τους ηθοποιούς με αυτές των γυναικείων ρόλων να ξεχωρίζουν. Η διάρκεια της παράστασης σε συνδυασμό με το τραγουδιστικό κομμάτι ίσως λίγο να κουράζει.

  5. Πολυ καλη παρασταση... Δουλεμενη καλα απο ολους τους ηθοποιους... Επισης το γεγονος οτι δεν ειχε happy end, την φερνει ακομα πιο κοντα στην συγχρονη ζωη... Ομως, τα καθισματα του θεατρου ειναι πολυ στριμωγμενα... Δε νομιζω να ξαναπαω στο θεατρο σταθμος...

  6. Εξαιρετική δουλειά ταλαντούχων συντελεστών! Πρέπει να τονιστεί ότι 2,5 ώρες (με το διάλειμμα) έμμετρου ποιητικού λόγου είναι πολύ δύσκολο εγχείρημα και αξίζει ένα μπράβο στους ηθοποιούς που τα κατάφεραν τόσο καλά! Ευρηματικοί φωτισμοί και σωστά στημένο σύνολο. Αφορμή να μάθουμε για μια αληθινή ιστορία που έλαβε χώρα σχεδόν 70 χρόνια πριν. Ευχαριστώ πολύ για τις προσκλήσεις! Και πάλι συγχαρητήρια σε όλους!

  7. Εξαιρετικές ερμηνείες με αμεσότητα, ωραία σκηνοθεσία χωρίς να κουράσει η διάρκεια της παράστασης παρόλο που είναι όλη σε έμμετρο κειμενο χωρίς σαρδάμ!
    Πρέπει να την δείτε εύχομαι να συνεχίσει κ την επόμενη θεατρική σεζόν!
    Ευχαριστώ πολύ την ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ για την πρόσκληση!!