Lou Xsoun: Το ημερολόγιο ενός τρελού

Αρχείο Παίχτηκε από 23/10/2017 έως 01/04/2018
στο Αργώ
Διάρκεια: 75’
Μετάφραση: Δημήτρης Ζουγκός
Σκηνοθέτης: Αυγουστίνος Ρεμούνδος
Σκηνογραφία: Σπύρος Γκέκας
Κοστούμια: Σπύρος Γκέκας
Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Ερμηνεύουν: Νίκος Παντελίδης, Σπύρος Βάρελης
Παίζουν μουσική: Christos Pappas

Περιγραφή

Το έργο «Λου Χσουν: To ημερολόγιο ενός τρελού» είναι βασισμένο στο ομώνυμο διήγημα του Κινέζου συγγραφέα και συγκαταλέγεται επάξια ανάμεσα στα αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας.

Περισσότερα

Η πλοκή του ακολουθεί κατά βήμα την ιστορία ενός νεαρού κινέζου που βλέπει και αισθάνεται το περιβάλλον του εντελώς διαφορετικά από τους συγχωριανούς του. Πρώην δημόσιος υπάλληλος σε μια κινεζική επαρχία, θέτει συνεχώς άμεσα ερωτήματα για τη θέση του ανάμεσα στους συνανθρώπους. Απροστάτευτος και μόνος λόγω της διαφορετικότητας του, με τη γλώσσα ενός παιδιού, ζει παγιδευμένος σ’ ένα εχθρικό περιβάλλον, που τον αναγκάζει να σκεφθεί τα χειρότερα για την ανθρώπινη φύση.

Βυθισμένος στις εμμονές και τους παραλογισμούς του, ξεδιπλώνει μέσα από προσωπικές αφηγήσεις τον ιδιαίτερο ψυχισμό του και τη ζωή του. Η δική του ματιά και αλήθεια είναι και η πραγματική εξήγηση όσων συμβαίνουν γύρω του. Όμως κανείς δεν πιστεύει έναν τρελό και όλοι φοβούνται αυτό που δεν γνωρίζουν…
Όπως και στα άλλα δύο ημερολόγια ενός τρελού (Νικολάι Γκόγκολ και Γκυ ντε Μωπασσάν ) ο τρελός του Χσουν κινείται κι αυτός σε ένα κομφορμιστικό κοινωνικό πλαίσιο τόσο αυταρχικό και υποκριτικό που δεν μπορεί να το αντέξει.

Η διασκευή και μετάφραση του έργου από τον Δημήτρη Ζουγκό στηρίχτηκε στην όσο δυνατόν πιο έγκυρη πιστότητα του πρωτότυπου ενώ διανθίστηκε με ποιητικά μέρη απαραίτητα για να δομήσουν τον χαρακτήρα ενός ξεχωριστού ανθρώπου.

Μουσική σύνθεση/μουσικός επί σκηνής: C-Drain/ Christos Pappas
Κίνηση: Χρύσα Καψούλη
Βοηθός σκηνοθέτη: Νίνα Ντούνη

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μικρή σχετικά προσέλευση το βράδυ της Δευτέρας για την παράσταση Lou Xsoun: Το ημερολόγιο ενός τρελού. Κατεβαίνοντας στο υπόγειο του θεάτρου, μας υποδέχτηκε ο Christos Pappas με ζωντανή μουσική (κιθάρα και ένα laptop). Τα άβολα καθίσματα της αίθουσας ευτυχώς δεν στάθηκαν εμπόδιο για την παρακολούθηση του έργου. Αν κάτι με προβλημάτισε νομίζω πως ήταν κάποιες neofolk μουσικές παρεμβάσεις που διέκοπταν κατά διαστήματα την πλοκή χωρίς ωστόσο να είναι πάντα ταιριαστές με το πνεύμα του έργου. Στο υποκριτικό κομμάτι οι δυο ηθοποιοί ήταν εξαιρετικοί αν και σε κάποια σημεία τα λόγια δεν ακούγονταν ικανοποιητικά. Ενδιαφέρον επίσης και το κείμενο, όπου ο κεντρικός ήρωας ξεδιπλώνει διάφορες θεωρίες συνωμοσίας που συμβαίνουν γύρω του και καταλήγουν στην ανθρωποφαγία... Ευχαριστώ τη θεατρομάνια για τη διπλή πρόσκληση.