261

Μονόλογος

Διάρκεια: 60'
Συγγραφέας: Simom de Beauvoir
Μετάφραση: Αθηνά Κεφαλά
Διασκευή: Αθηνά Κεφαλά
Σκηνοθέτης: Αθηνά Κεφαλά
Ερμηνεύουν: Μάνια Παπαδημητρίου

Περιγραφή

Τα πρόσωπα του τρίπτυχου έργου της Σιμόν Ντε Μπωβουάρ “Προδομένη γυναίκα” (1967) είναι γυναίκες μέσης ηλικίας, που ωριμάζουν και νιώθουν την προδοσία γύρω τους. Γυναίκες της μοναξιάς. Τρεις γυναίκες σ' ένα κείμενο προβληματισμού, ένα ψυχογράφημα για ανθρώπους που βιώνουν την απομόνωση και την αποξένωση, τη «βία» απ' τους ανθρώπους και απ' την κοσμοπολίτικη μεγαλούπολη. Η Σιμόν ντε Μπωβουάρ βάζει τον άνθρωπο απέναντι στον εαυτό του, στις ευθύνες του και στις αποτυχίες του.

Περισσότερα

Β’ σκηνή Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας

Από το έργο της Simom de Beauvoir «Monologue»

monologue2

Ειδική βραδιά

 Σάββατο 11 Φεβρουαρίου

 Μετά την παράσταση θα ακολουθήσει συζήτηση με θέμα «Τι άφησε το  γυναικείο κίνημα σήμερα»

Το Σάββατο 11 Φεβρουαρίου, μετά το τέλος της παράστασης θα ακολουθήσει συζήτηση με θέμα: «Τι άφησε το γυναικείο κίνημα σήμερα;». Η δημοσιογράφος Πόλυ Κρημνιώτη συντονίζει νέες, εργαζόμενες γυναίκες, την Φωτεινή Παπαρήγα, μεταφράστρια και καθηγήτρια ξένων γλωσσών και την Αντιγόνη Κατσαδήμα, δημοσιογράφο και επικοινωνιολόγο. Η συζήτηση είναι ανοικτή στο κοινό με σκοπό να ακουστούν πολλές απόψεις για την σημασία και τη συνέχεια της γυναικείας χειραφέτησης στην κοινωνία μέχρι σήμερα.

 

H Μάνια Παπαδημητρίου ερμηνεύει τον «Μονόλογο», ένα συγκλονιστικό κείμενο, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο της Σιμόν ντε Μπωβουάρ από το τρίπτυχο βιβλίο της «Προδομένη γυναίκα», από τις 9 Δεκεμβρίου, στο Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας-Β’ σκηνή, σε σκηνοθεσία Αθηνάς Κεφαλά.

Η Μυριέλ βρίσκεται μόνη την παραμονή της πρωτοχρονιάς σ' ένα διαμέρισμα στο κέντρο του Παρισιού, σε κακή ψυχολογική κατάσταση, εγκαταλελειμμένη απ' όλους και απομονωμένη. Αυτή τη βραδιά που όλοι βρίσκονται με δικούς τους ανθρώπους εκείνη ανακαλεί βίαια τις σχέσεις και τα άσχημα βιώματα της ζωής της. Η μοναξιά είναι αφόρητη, θανατερή. Η Μυριέλ αποδίδει ευθύνες σε όλους τους άλλους και προσπαθεί να κρατηθεί από φαντασιώσεις και γεγονότα χωρίς να ξέρουμε που θα οδηγηθεί τελικά. Βλέπει να γερνά και να προδίδεται από τους άντρες της ζωής της και τους οικείους της. Στον παραληρηματικό της μονόλογο θέτει θέματα υπαρξιακά και αυταπάτης με αφοπλιστική ωμότητα. Τα λάθη της ζωής της πολλά. Δικά της; Των άλλων; Η Σιμόν ντε Μπωβουάρ αφήνει τον θεατή ν' αποφασίσει για την αιτία της ανθρώπινης μοναξιάς και τις επιπτώσεις που απορρέουν από τις σχέσεις της αστικής οικογένειας.

Τρεις γυναίκες δημιουργούν σ' ένα κείμενο προβληματισμού, ένα ψυχογράφημα για ανθρώπους, που βιώνουν την απομόνωση και την αποξένωση, τη βία απ' τους ανθρώπους και απ' τη κοσμοπολίτικη μεγαλούπολη. Η Σιμόν ντε Μπωβουάρ βάζει τον άνθρωπο απέναντι στον εαυτό του, στις ευθύνες του και στις αποτυχίες του.

Μετάφραση, διασκευή, σκηνοθεσία: Αθηνά Κεφαλά
Στο τσέλο: η Μαίρη Σκοπελίτη
Φωτογραφίες: Σπύρος Δομαζάκης, Θανάσης Κεφαλάς

Σιμόν ντε Μπωβουάρ

Γεννημένη ως Simone Lucie-Ernestine-Marie-Bertrand de Beauvoir στις 9 Ιανουαρίου του 1908 στο Παρίσι της Γαλλίας, σπούδασε στο πανεπιστήμιο École Normale Supérieure,  όπου και συνάντησε το 1921 τον Ζαν-Πωλ Σαρτρ. Το 1981,  συνέγραψε το «La Cérémonie Des Adieux» (Η Τελετή του Αποχαιρετισμού), μια οδυνηρή εξιστόρηση των τελευταίων χρόνων του Σαρτρ. Η Μποβουάρ θεωρήθηκε η μητέρα (μετά το 1968)  του φεμινισμού, με φιλοσοφικά γραπτά που συνδέθηκαν, αν και ήταν ανεξάρτητα, με τον Σαρτριανό υπαρξισμό. Αγωνίστηκε για τη γυναίκα με ό,τι μέσα είχε. Πέθανε από πνευμονία στις 14 Απριλίου του 1986 και τάφηκε πλάι στον Σαρτρ στο Κοιμητήριο Μονπαρνάς του Παρισιού.

Ευχαριστούμε το Γιώργο Ζιάκα, τη Λίντα Πεπέ, τη μπουτίκ της Vanesssa

7 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Είδα την παράσταση την πρώτη μέρα του 2017 και ομολογώ με ενθουσίασε! το θέατρο είναι ένα από τα αγαπημένα μου, μικρός και ζεστός χώρος. Η παράσταση σε καθήλωνε και φυσικά η ερμηνεία της Μάνια Παπαδημητρίου ήταν απλά καθηλωτική! Ένα τραπέζι δύο καρέκλες και μια ηθοποιό που δίνει τον καλύτερο της εαυτό συνοδεία με την υπέροχη ζωντανή μουσική! Πολλά συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές!

  2. Καταπληκτική η ερμηνεία της κυρίας Παπαδημητρίου!! Από την αρχή μέχρι το συγκλονιστικό φινάλε σε βάζει η παράσταση στην ψυχολογία της μοναξιάς, της ενοχής, των τύψεων!! Την συνιστώ ανεπιφύλαχτα!! Χίλια μπράβο σε όλους τους συντελεστές!!
    Σε ευχαριστώ πολύ Θεατρομάνια για την διπλή πρόσκληση!!!

  3. Συγκλονιστική η Μάνια Παπαδημητρίου στο μονόλογο και εξαιρετική η συνοδεία του τσέλου! Πολλά μπράβο στη σκηνοθέτιδα. Η Παπαδημητρίου απέδωσε πολύ καλά τη μοναξιά των γυναικών που νιώθουν προδομένες και εγκαταλελειμμένες και το τσέλο υποκατέστησε πολύ γλυκά τη φασαρία και τις ενοχλήσεις των τρίτων προς την ηρωίδα. Ευχαριστώ πολύ τη θεατρομάνια!