Oleanna

Αρχείο Παίχτηκε από 24/11/2021 έως 06/01/2022
στο Αργώ
Διάρκεια: 80'
Συγγραφέας: David Mamet
Μετάφραση: Γεωργία Ζάχου
Σκηνοθέτης: Φίλιππος Σοφιανός
Σκηνογραφία: Χριστίνα Κωστέα
Κοστούμια: Χριστίνα Κωστέα
Φωτισμοί: Φίλιππος Σοφιανός
Μουσική: Φίλιππος Σοφιανός (επιμέλεια)
Ερμηνεύουν: Φίλιππος Σοφιανός, Μαριλένα Λιακοπούλου

Περιγραφή

Η Hand Made Production Ε.Π.Ε. παρουσιάζει το συγκλονιστικό έργο του Αμερικανού βραβευμένου συγγραφέα David Mamet, «OLEANNA», σε μετάφραση της Γεωργίας Ζάχου και σκηνοθεσία του Φίλιππου Σοφιανού, στην Κεντρική Σκηνή του θεάτρου ΑΡΓΩ, από την Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2021. Τους ρόλους του έργου ερμηνεύουν ο Φίλιππος Σοφιανός και η Μαριλένα Λιακοπούλου.

Περισσότερα

«OLEANNA»: Αφετηρία και προορισμός του #MeToo

 

Λίγα λόγια για το έργο

Ένας καθηγητής Πανεπιστημίου, ο Τζων, και μια νεαρή φοιτήτρια, η Κάρολ, με αφορμή ένα μάθημα, μπλέκονται σε ένα παιχνίδι λέξεων, παρεξηγήσεων και παρερμηνειών - σε ένα παιχνίδι εξουσίας. Ο τίτλος «ΟLEANNA» προέρχεται από ένα νορβηγικό παραδοσιακό τραγούδι το οποίο κάνει λόγο για την ουτοπία μιας ιδανικής κοινωνίας. Έτσι ακριβώς και το έργο, μέσα από τις σχέσεις εξουσίας που δημιουργούνται, επιχειρεί να διερευνήσει την «ουτοπία της πραγματικότητας». Μέσα σε ένα πανεπιστημιακό περιβάλλον, εκ πρώτης όψεως δημοκρατικό και ελεύθερο, τοποθετεί έναν καθηγητή και μία φοιτήτρια σε μία σφοδρή αντιπαράθεση μεταξύ τους. Η ανάγκη και των δύο για εξουσία και ασφάλεια καθιστά αδύνατη την μεταξύ τους επικοινωνία και την αμοιβαία κατανόηση. Η ίδια η πραγματικότητα τούς παραμορφώνει σε θηρία και η επίφαση της πολιτισμένης δημοκρατίας που τους περιβάλλει, αποδεικνύεται ουτοπική.

 

Σημείωμα σκηνοθέτη

Στην «OLEANNA» ο David Mamet εξερευνά τα όρια των ανθρωπίνων σχέσεων, μελετώντας τις σχέσεις εξουσίας που αναπτύσσονται ανάμεσα στα φύλα, καθώς και τις σχέσεις εξουσίας που δημιουργούνται στο πλαίσιο του ισχύοντος εκπαιδευτικού συστήματος, ενός συστήματος που, είτε δημιουργεί «πελατειακές σχέσεις» στους συμμετέχοντες, είτε δίνει άλλοθι σε συναισθηματικές αναπηρίες. Το έργο είναι μια μηχανή παραγωγής ερωτημάτων τα οποία συνοδεύουν τον θεατή μέρες μετά την παρακολούθηση της παράστασης. Ερωτήματα που, εν έτει 2021, παραμένουν πιο επίκαιρα από ποτέ. Πώς μπορεί ένας άνθρωπος τόσο απενοχοποιημένα να γκρεμίζει το μέλλον ενός άλλου; Πόσο επηρεάζει η συλλογικότητα την ατομική συνείδηση; Πώς μπορεί μια φιλική χειρονομία να μεταφραστεί σε παρενόχληση; Μήπως στην πραγματικότητα είναι; Μήπως η εξουσία την κάνει να είναι; Η «ΟLEANNA» θεωρείται ένα από τα πιο προκλητικά κείμενα του Μamet. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Μάιο του 1992 στο Κέμπριτζ της Μασαχουσέτης από τον θίασο BackBay Theater και κατάφερε να εγείρει αντιδράσεις. Οι κριτικοί αντιμετώπισαν το έργο ως μια δεξιά πολεμική ενάντια στην πολιτική ορθότητα, ενώ για τους αριστερούς ο Μamet έγινε σύμβολο της τοξικής αρρενωπότητας. Σήμερα, όμως, μετά το ξέσπασμα του ελληνικού #MeToo, ίσως είμαστε πλέον έτοιμοι για μία εκ νέου ανάγνωση.

Φίλιππος Σοφιανός

Βοηθός σκηνοθέτης: Γιάννης Τσουρουνάκης

Επικοινωνία: Νατάσα Παππά

Διεύθυνση παραγωγής: Τέτα Καμπουρέλη

Παραγωγή: Hand Made Production Ε.Π.Ε.

Φωτογράφιση: Μιχαήλ Μαυρομούστακος

Social media παράστασης

Facebook: https://www.facebook.com/OleannaArgoTheater

Instagram:https://www.instagram.com/oleanna_argotheater/?fbclid=IwAR12uJ5UiWf91mUn_gHqlBDR5bxECQpjGU5KmjFIRKHVX0VGw70BfDL1LH4

Σημείωση:

Το Θέατρο ΑΡΓΩ θα λειτουργήσει αμιγώς ως χώρος υποδοχής πολιτών που έχουν εμβολιαστεί και με τις δύο δόσεις του εμβολίου κατά της COVID-19 ή έχουν νοσήσει εντός του τελευταίου εξαμήνου.

Κατά την είσοδο των θεατών στους χώρους, θα γίνεται έλεγχος των απαραίτητων πιστοποιητικών καθώς και πιστοποιητικού ταυτοπροσωπίας (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης).

Η χρήση προστατευτικής μάσκας είναι υποχρεωτική σε όλους τους χώρους του θεάτρου ενώ η προσέλευση ανήλικων προϋποθέτει την επίδειξη υπεύθυνης δήλωσης των γονέων για τη διενέργεια self test.

Το θέατρο λειτουργεί με σύγχρονο εξαερισμό (είναι ισόγειο και με μεγάλα ύψη) και υπάρχουν ράμπες ΑΜΕΑ για την πρόσβαση ατόμων με δυσκολίες, τόσο στην είσοδο όσο και στις τουαλέτες.

Φωτογραφίες

18 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ερμηνείες: Εξαιρετικές, δουλεμένες, δεμένες, με ενέργεια.

    Σκηνικά: Ενδιαφέρον το τραπέζι με την κλίση, αν και αρκετά παράξενο. Ωστόσο, επικρατούσε το μαύρο χρώμα στο φόντο, κάτι που κούραζε.

    Πολύ δυνατά ο ήχος, σε βαθμό να γίνεται ενοχλητικός, αντί να βοηθά την παράσταση.

    Μεγάλη καθυστέρηση στην έναρξη. Ήδη η προγραμματισμένη έναρξη για 21:15 μεσοβδόμαδα είναι αργά, το γεγονός όμως ότι η παράσταση ξεκίνησε τελικά 21:40 είχε δύο άσχημες συνέπειες: αφενός, μεγάλη αναμονή σε έναν περιορισμένο χώρο (καθόλου ασφαλές λόγω κόβιντ), αφετέρου άργησε να τελειώσει (κούρασε). Κρίμα, γιατί πραγματικά οι ερμηνείες ήταν υπέροχες και αξίζουν ένα μπράβο!

  2. Πολύ δυνατό κείμενο και μια εξαιρετική απόδοση από τους 2 ηθοποιούς. Μια παράσταση που δημιουργεί ερωτήματα, μια εξίσωση αδύνατη αφού και οι δύο πλευρές έχουν επιχειρήματα που στηρίζουν τη θέση τους. Σύγχρονο έργο που προβληματίζει και αφήνει το σημάδι του στον θεατή. Σπεύστε.