10

Σ’ εσάς που με ακούτε

Συγγραφέας: Λούλα Αναγνωστάκη
Δραματουργική επεξεργασία: Αλέξανδρος Αβρανάς
Σκηνοθέτης: Αλέξανδρος Αβρανάς
Σκηνογραφία: Έλλη Παπαγεωργακοπούλου
Κοστούμια: Έλλη Παπαγεωργακοπούλου
Φωτισμοί: Ολυμπία Μυτιληναίου
Μουσική σύνθεση: Θοδωρής Ρέγκλης
Χορογραφία: Αμάλια Μπένετ
Ερμηνεύουν: (με αλφαβητική σειρά) Στάθης Κόικας, Λάμπρος Κτεναβός, Aλέξανδρος Μαυρόπουλος, Μιχάλης Μουλακάκης, Γιώργος Μπινιάρης, Αγλαΐα Παππά, Αρετή Πασχάλη,  Ξένια Παυλοπούλου, Ελένη Ρουσσινού, Γιώργος Στάμου. 

Περιγραφή

Το Εθνικό Θέατρο, με συνέπεια στον ρόλο του πρώτου θεατρικού οργανισμού που εξ ορισμού συνδέεται με την καλλιτεχνική δημιουργία και την εξωστρέφεια, ξεκινά ζωντανές διαδικτυακές μεταδόσεις από τις Σκηνές του, προσφέροντας τη δυνατότητα πρόσβασης στις παραστάσεις της τρέχουσας θεατρικής περιόδου που διεκόπησαν λόγω της επιβολής του απαγορευτικού: Η κυρία του Μαξίμ, Φεγγάρι από χαρτί, Σ’ εσάς που με ακούτε, Παίζοντας το θύμα. Σε αυτές τις δύσκολες και πρωτόγνωρες συνθήκες που όλοι βιώνουμε, το θέατρο βρίσκει τον πιο «ζωντανό» τρόπο να εκμηδενίσει τις αποστάσεις και να μπει στα σπίτια όλων μας, χαρίζοντας στιγμές ψυχικής ανάτασης.

H μετάδοση σε πραγματικό χρόνο θα γίνει το 3 Ιανουαρίου, στις 20:30 απευθείας από τη Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος», με το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη Σ΄ εσάς που με ακούτε, σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Αβρανά.

Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής, Δημήτρης Λιγνάδης, σημειώνει: Το θέατρο, ως σύμφυτη λειτουργία στον άνθρωπο, δεν μπορεί να αντικατασταθεί από κανένα άλλο μέσον. Η ζωντανή αλληλεπίδραση μεταξύ σκηνής και κοινού θα είναι πάντα μία και μοναδική. Στην παρούσα φάση ψάχνουμε κάτι για να υποκαταστήσουμε τη θεατρική πράξη, όχι να την αντικαταστήσουμε.

Περισσότερα

Υπόθεση του έργου

Βερολίνο του 2001. Η πόλη φλέγεται από συλλαλητήρια, επεισόδια και βία. Σε ένα μικρό δωμάτιο τα πρόσωπα παίρνουν μέρος σε μια φανταστική διαδήλωση. Ο Άγης, συγγραφέας, συμμετέχει σ' ένα φόρουμ και προτείνει στους άλλους να μιλήσουν δοκιμαστικά. Μιλάνε σ' ένα φανταστικό πλήθος, σαν να βρίσκονται σε μια γενική δοκιμή. Παρασύρονται στο «παιχνίδι» αυτό αποκαλύπτοντας τις μεγαλύτερες αλήθειες τους, αλλά και την αγωνία τους να επιβιώσουν σε έναν κόσμο εχθρικό.

Ο σκηνοθέτης της παράστασης, Αλέξανδρος Αβρανάς, σημειώνει χαρακτηριστικά:

Δεκαεφτά χρόνια μετά το πρώτο ανέβασμα του έργου, το κείμενο της Λούλας Αναγνωστάκη θα μπορούσε να θεωρηθεί ήδη παλιό, εγκεφαλικό και ιδιαίτερα εσωστρεφές. Μονόλογοι χωρίς εμφανές αντίκτυπο, χαρακτήρες χωρίς φανερό προορισμό και ελλιπής δράση είναι κάποια από τα στοιχεία που συμβάλλουν σε αυτό. Αυτά όμως μόνο ως προς την επιφάνεια, διότι η αλήθεια του έργου είναι βαθιά, ουσιαστική και άκρως συναισθηματική. Οι χαρακτήρες της διαχρονικοί και εξαιρετικά επίκαιροι. Άνθρωποι που ζουν εγκλωβισμένοι στη στασιμότητα μιας κοινωνίας, στο μεταίχμιο μιας εποχής της οποίας το μέλλον είναι αβέβαιο. Παγωμένοι συναισθηματικά, ζώντας την προσωπική τους απελπισία, με τον δικό του τρόπο ο καθένας, παλεύουν να κρατηθούν από κάτι για να μπορέσουν να συνεχίσουν. Σε αυτή την οριακή στιγμή, όπου όλα είναι ζήτημα ζωής και θανάτου, οι χαρακτήρες της Αναγνωστάκη έρχονται αντιμέτωποι με την πραγματικότητα του θεατή. Με την πραγματικότητα μιας κοινωνίας, όπου οι πολιτικές ιδεολογίες και η έννοια της επανάστασης μοιάζουν να είναι ήδη σκιές του παρελθόντος. Τώρα πια, όλα είναι θέμα επιβίωσης και ο καθένας οφείλει να έρθει αντιμέτωπος με τη δική του παγωμένη αλήθεια, την προσωπική του ήττα και το δικό του ζωτικό ψεύδος. Οι χαρακτήρες της παράστασης επιλέγουν σίγουρα να κρατηθούν από το ζωτικό τους ψεύδος. Υιοθετούν προσωπεία και συμπεριφορές που πιστεύουν πως είναι κοινωνικά αποδεκτές, κρύβοντας έτσι την απελπισία τους, τα νεκρά τους συναισθήματα και τις φαιδρές ελπίδες. Νομίζουν μάλιστα πως έτσι θα πάψουν πια να είναι ηττημένοι. Φτάνουν μάλιστα στα όρια του μελοδραματισμού για να το επιτύχουν – κι όμως έρχεται η στιγμή που η αλήθεια γκρεμίζει καθετί που τόσο μάταια παλεύουν να προστατεύσουν, πριν τελικά καταρρεύσουν κι απογυμνωθούν. Τότε, η απόγνωσή τους μεταλλάσσεται σε θυμό, μίσος και αβυσσαλέα ανάγκη για εξουσία, οδηγώντας τους έτσι για πρώτη φορά σε έναν βαθύ συναισθηματισμό, στην αλήθεια τους. Μόνο που η αλήθεια αυτή είναι σκληρή και αδυσώπητη, αφού έχει πια αποκαλύψει πως η αδυναμία τους είναι αυτό που τελικά θα τους ενώσει, θα τους φέρει κοντά. Όλοι μαζί ενάντια σε οτιδήποτε θα ταράξει το ζωτικό τους ψεύδος, τα δήθεν όνειρα και την ψεύτικη ανάγκη για επικοινωνία. Δυστυχώς, όμως, ζούμε σε μια εποχή στην οποία οι αδύναμοι εν τη ενώσει είναι αυτοί που ορίζουν τη σημερινή πραγματικότητα, μια πραγματικότητα που σύντομα θα πρέπει να αλλάξει, αν αυτή η κοινωνία θέλει να επιβιώσει και όχι να ριχθεί στον θάνατο όπως η Σοφία του έργου.

Sound design:  Κώστας Βαρυμπομπιώτης, Νίκος Μπουγιούκος
Βοηθός σκηνοθέτη: Νικήτας Αναστόπουλος
Βοηθός σκηνογράφου: Σωτήρης Μελανός
Βοηθός ενδυματολόγου: Τζίνα Ηλιοπούλου

Φωτογράφος παράστασης: Ορφέας Ερμιζάς

METΡΑ ΠΟΥ ΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΜΠΟΔΙΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΤΟΥ COVID 19

ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΘΕΑΤΩΝ

  • Φορώ την μάσκα πριν την ΕΙΣΟΔΟ στο κτίριο του ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ και την απομακρύνω ΜΌΝΟ μετά την ΕΞΟΔΟ μου από αυτό

  • Για την ΑΣΦΑΛΗ ΕΙΣΟΔΟ και ΕΞΟΔΟ μου από το θέατρο ακολουθώ τις ηχητικές οδηγίες, καθώς και τις οδηγίες του προσωπικού του Εθνικού Θεάτρου

  • Κρατώ απόσταση ασφαλείας 1,5 μέτρα

  • Απολυμαίνω τα χέρια μου στις ειδικές συσκευές με απολυμαντικό υγρό

METΡΑ ΠΟΥ ΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΜΠΟΔΙΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΤΟΥ COVID 19

ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

  • Οι χώροι του θεάτρου έχουν απολυμανθεί και είναι ασφαλείς

  • Εφαρμόζεται η  τεχνολογία FREE COOLING για πλήρη ανανέωση του αέρα των χώρων του θεάτρου προ της εισόδου  των θεατών και  μετά την αποχώρησή τoυς.

  • Όσο παρακολουθείτε την παράσταση για την δική σας ασφάλεια οι τεχνικοί μας ρυθμίζουν τα μηχανήματα να προσάγουν 100% νωπό φιλτραρισμένο αέρα χαμηλής ταχύτητας και θερμοκρασίας

  • Υπάρχει φροντίδα για την αυστηρή τήρηση της επιτρεπόμενης χωρητικότητας

  • Σε όλους τους χώρους μεταδίδονται ηχητικές ενημερώσεις για την αποφυγή συγχρωτισμού του κοινού

  • Ακολουθείτε τις επιδαπέδιες και επίτοιχες σημάνσεις απόστασης

  • Σε όλους τους χώρους του θεάτρου υπάρχουν συσκευές με απολυμαντικό υγρό

  • Το έργο που θα παρακολουθήσετε δεν έχει διάλειμμα

  • Στα κυλικεία του Εθνικού Θεάτρου εφαρμόζονται όλοι οι προβλεπόμενοι κανόνες υγειονομικού ενδιαφέροντος που ισχύουν στην εστίαση

  • Για την ασφάλειά σας οι υπεύθυνοι υποδοχής και οι ταξιθέτες του Εθνικού Θεάτρου εποπτεύουν και σας βοηθούν στην τήρηση των κανόνων

Φωτογραφίες

Βίντεο