Το αίμα

Αρχείο Παίχτηκε από 12/03/2018 έως 03/06/2018
στο Altera Pars
Συγγραφέας: Σέρτζι Μπελμπέλ
Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθέτης: Πέτρος Νάκος
Σκηνογραφία: Σταύρος Λίτινας
Κοστούμια: Δέσποινα Χειμώνα
Φωτισμοί: Ρίζος Τσιγάρης
Ερμηνεύουν: (με σειρά εμφάνισης) Μίνα Χειμώνα, Πέτρος Νάκος, Αγγελική Κοντού, Ειρήνη Τσιριγώτη, Ανθή Σαββάκη, Παύλος Εμμανουηλίδης

Περιγραφή

«Το Αίμα», ένα βαθιά πολιτικό κείμενο με εικόνες που σοκάρουν, από τον βραβευμένο Καταλανό Σέρτζι Μπελμπέλ, σε σκηνοθεσία Πέτρου Νάκου, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο Altera Pars.

Ο σπουδαιότερος θεατρικός συγγραφέας των τελευταίων δεκαετιών στην Καταλονία, με τα έργα του μεταφρασμένα σε δώδεκα γλώσσες, σε ένα έργο πιο επίκαιρο από ποτέ, μιλά με ωμότητα αλλά και συγκινητική ευθύτητα για τη σύγχρονη πολιτική και κοινωνική πραγματικότητα της Ευρώπης.

Περισσότερα

 «Δεν είναι εύκολο ν’ απαλλαγείς απ’ το μίσος όταν το ’χεις βυζάξει.»

Για «Το Αίμα»

Μια ιδιόμορφη οικογένεια που δρα στο πλαίσιο μιας μυστηριώδους τρομοκρατικής οργάνωσης, απαγάγει μια καθηγήτρια φιλοσοφίας και σύζυγο ενός βουλευτή ζητώντας λύτρα και απειλώντας να κόβει ένα μέλος του σώματος της κάθε 10 ώρες. Η παρέμβαση της κυβέρνησης, καθυστερεί την πληρωμή, αυξάνοντας την αγωνία της κοινής γνώμης για την τύχη της απαχθείσας. Σ' ένα παράλληλο χωροχρόνο, ένας άντρας και μια γυναίκα στο πάρκο, δύο αστυνομικοί και μια κρυφή ερωμένη εμπλέκονται απροσδόκητα στην ιστορία.

Ο συγγραφέας παραθέτει μια αλληλουχία καθημερινών και φαινομενικά απλοϊκών στιγμιοτύπων, οικείων σε όλους μας, στα οποία αναπάντεχα εισβάλλει η βία διαταράσσοντας το ρου της ιστορίας. Κεντρικός πυρήνας του έργου αναδεικνύεται η αιώνια διαπάλη ανάμεσα στο εγώ και στο εμείς, ανάμεσα στη συλλογική και την ατομική ευθύνη, και γύρω από αυτή αναπτύσσονται τα υπόλοιπα θέματα που θίγονται στο έργο όπως, η απάθεια των σύγχρονων ανθρώπων απέναντι στη βία, η καταπιεστική επιβολή της ομάδας στο άτομο, οι σχέσεις στοργής ανάμεσα στους γονείς και τα παιδιά και ο ηγεμονικός ρόλος της σύγχρονης γυναίκας, δημιουργώντας ένα σκοτεινό και λυρικό ποίημα για τη σύγχρονη καθημερινότητα.

«Μα τέλος πάντων, ποιος είναι, πού βρίσκεται, τι είναι αυτό το "εμείς"; Τι πρόσωπο έχει; Πώς αναπνέει; Πώς μιλάει; Πώς κινείται; Τι σκέφτεται; Τι χρώμα έχει το αίμα του; Εμένα αυτή η λέξη μου φαίνεται τελικά παράξενη. Τρομερή. Από αλλού. Από άλλη εποχή.»

Για τον Σέρτζι Μπελμπέλ

Θεατρικός συγγραφέας, σκηνοθέτης και μεταφραστής, γεννημένος στη Βαρκελώνη. Με σπουδές φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο της γενέτειρας του, ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με το θέατρο ως φοιτητής ακόμη, με την ενθάρρυνση του καθηγητή και θεατρικού συγγραφέα Χοσέ Σάντσις Σινεστέρα (Jose Sanchis Sinistera). Παράλληλα με τη συγγραφή, ασχολήθηκε με τη σκηνοθεσία αλλά και τη μετάφραση.

Είναι καθηγητής Δραματουργίας στο Ινστιτούτο Θεάτρου της Βαρκελώνης από το 1988 και από το 2006 μέχρι το 2012 καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου της Καταλονίας. Έχει γράψει περισσότερα από είκοσι θεατρικά κείμενα, τα περισσότερα από τα οποία έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες κι έχουν παρασταθεί με επιτυχία σε χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής. Έχει τιμηθεί με το Εθνικό Βραβείο Δραματικής Λογοτεχνίας της Αυτόνομης Κυβέρνησης της Καταλονίας, το Εθνικό Βραβείο Δραματικής Λογοτεχνίας του Υπουργείου Πολιτισμού της Ισπανίας, το Βραβείο Μολιέρου 1999, το Βραβείο ΜΑΧ για τις Σκηνικές Τέχνες του 2002 κ.ά.

Μουσικές Επιλογές: Πέτρος Νάκος – Αγγελική Κοντού
Σύνθεση Ήχων-Πρωτότυπη Μουσική: Γιάννης Ανδρουλακάκης
Επιμέλεια κίνησης ηθοποιών: Έφη Δήμου
Βοηθός σκηνοθέτη: Χρύσα Πασιαλούδη

Βίντεο

52 ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ,ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΤΩΝ ΗΘΟΠΟΙΩΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΕΣ ΜΕ ΕΞΕΧΟΥΣΑ ΤΗΝ Κ.ΧΕΙΜΩΝΑ,ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΜΟΥΣΙΚΗ .Ο ΧΩΡΟΣ ΑΠΛΩΣ ΥΠΕΡΟΧΟΣ!!ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΤΗ ΘΕΟΤΡΟΜΑΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΠΟΥ ΜΟΥ ΔΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ ΚΑΛΕΣ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ.

  2. ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΕΝΤΟΝΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ. ΣΕ ΕΝΑΝ ΧΩΡΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΟΜΟΡΦΟ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΕΓΜΕΝΟ. ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΕΝΤΟΝΕΣ, ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΚΑΛΟΔΟΥΛΕΜΕΝΗ, ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΚΗΝΙΚΑ ΛΙΤΑ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΑΠΛΑ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΕΠΡΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ. ΑΝ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ Η ΣΑΙΖΟΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΞΑΝΑΠΑΙΞΟΥΝ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΤΗΝ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΔΩΣΕ ΝΑ ΔΩ "ΤΟ ΑΙΜΑ".

  3. Ιδιαίτερη παράσταση και κάπως βαριά. Δεν θα έλεγα ότι μας κούρασε όμως.
    Ξεχωρίζουν οι ερμηνείες της κυρίας Χειμώνα και της κυρίας Κοντού. Άνετο θέατρο και όμορφο.
    Ευχαριστούμε την Θεατρομάνια για τις προσκλήσεις!

  4. Μετρια παρασταση με κειμενο που γινοταν σε 2-3 σημεια απροκαλυπτα προπαγανδιστικο ξεφευγοντας απο τα ορια του πολιτικου. Κουρασε επισης και η υπερβολη σε ερμηνειες που υποθετω ηταν ετσι λογω σκηνοθετικης γραμμης..

  5. Τα δυο τελευταία χρονια εχω δει ολες τις παραστασειςτου Altera Pars η μια καλυτερη απο την αλλη.Η δουλεια που γινεται απο σκηνοθετη η καταθεση ψυχης απο του ηθοποιους η επιλογή των εργων η ακρίβεια των τεχνικων...ο φιλοξενος χώρος η τεραστια σκηνη που καθε φορα διαμορφονεται μαγικα πραγματικα Συνχαρητηρια θα ηθελα και εγω πραγματικα να ειμαι μελος αυτης της ομαδας!!!

  6. Πολύ καλή παράσταση με εκπληκτικές ερμηνείες, ιδιαίτερα από την κ. Χειμώνα, που πραγματικά επισκιάζει όλους τους υπόλοιπους. Ίσως η σκηνοθεσία ήταν κάπως αδύναμη και δεν κατάφερε να αναδείξει, πλήρως, το έξοχο και μεστό κείμενο.

  7. Ενδιαφέρουσα παράσταση!! Μια διεισδυτική ματιά στη σύγχρονη κοινωνία! Η τρομοκρατία, η ανεργία, η ψυχολογία του τρομοκράτη, η ψυχολογία των πολιτών που ζουν, ερωτεύονται, πολιτεύονται σε ένα ‘καμβά’ γεμάτο με βία!!!! Πολλαπλά τα μηνύματα, αφορμές για προβληματισμό….διάθεση να υπάρχει! ΜΠΡΑΒΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ τους συντελεστές της παράστασης, σε όλους τους ηθοποιούς!
    Ιδιαίτερα στην κ. Κοντού για την ερμηνεία της, σε ένα τόσο ιδιόμορφο ρόλο!!!!

  8. Το έργο μάλλον είναι μετριότητα και όχι οι ηθοποιοί που έκαναν φιλότιμη προσπάθεια να το αποδώσουν. Ίσως αν παρουσιαζόταν σαν παρωδία να είχε περισσότερο ενδιαφέρον. Η σκηνοθεσία μέτρια .Μέσα σε όλα θα έλεγα και ότι οι υπάλληλοι του θεάτρου (εκτός του bar) δεν ήταν και οι πιο ευγενικοί που έχουμε συναντήσει ! Ευχαριστούμε το ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ για τις προσκλήσεις.

  9. ΚΑΤΑΡΧΑΣ ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ. Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΔΕΙΞΕΙ ΣΤΟΝ ΘΕΑΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΑΚΡΑΙΕΣ ΠΤΥΧΕΣ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΟΜΩΣ ΠΑΝΩ ΣΕ ΕΝΑ ΙΔΙΟ ΠΑΡΑΝΟΜΑΣΤΗ. ΤΟ ΕΡΓΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟ ΘΡΙΛΕΡ ΜΕ ΠΙΝΕΛΙΕΣ ΑΠΟ ΜΑΥΡΗ ΚΩΜΩΔΙΑΣ ΠΟΥ ΣΟΥ ΚΡΑΤΑΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ. ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΤΩΝ ΗΘΟΠΟΙΩΝ, ΜΠΡΑΒΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΟΝΤΟΥ!

  10. Φτάσαμε στο θέατρο τη Δευτέρα 16/04 στις 21:15 μετά απο απίστευτη κίνηση στο κέντρο λόγω πορείας. Μας είπαν πως η παράσταση είχε ξεκινήσει και πως δεν μπορούσαμε να μπούμε μέσα. Μας είπαν να πάρουμε τηλέφωνο στο θέατρο ώστε να ορίσουμε άλλη μέρα για την παράσταση

  11. ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ. ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΙΣΠΑΝΟΦΩΝΟΥΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΔΩΣΕΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ. ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΜΕ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΕ. ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΕΦΤΑΙΓΕ Η ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ Ή ΚΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ. ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΣΑΦΗ ΑΠΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΙ "ΤΣΑΛΑΒΟΥΤΟΥΣΕ" ΑΠΛΩΣ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ. ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΓΕΝΙΚΑ ΚΑΛΟΙ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΣΩΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ. ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΔΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΑΣ ΑΝΑΚΑΤΕΥΤΕΙ ΤΟ ΣΤΟΜΑΧΙ-ΤΕΛΙΚΑ ΧΩΡΙΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΛΟΓΟ.

  12. Χάρη στη Θεατρομάνια (ευχαριστούμε) παρακολουθήσαμε μία καλή παράσταση. Το θέμα είναι σκληρό. Οι ερμηνείες αρκετά καλές και στο σύνολο μπορώ να πω ότι είναι μια αξιοπρεπέστατη παράσταση. Αρκεί ο θεατής να πάει προετοιμασμένος ότι πρόκειται για ένα άκρως πολιτικό έργο το οποίο θέλοντας και μη θα σε κάνει να προβληματιστείς.

  13. Ένα εξαιρετικό έργο, γροθιά στο στομάχι. Οι δύο πλευρές της τρομοκρατίας, οι τρομοκράτες και αυτοί που δημιουργούν τρομοκράτες, τόσο ίδιοι. Καταπληκτικές ερμηνείες απ όλους τους ηθοποιούς και ιδιαίτερα της κας Χειμωνά και της κας Κοντού. Ευχαριστούμε ΘΕΑΤΡΟΜάΝΙΑ για την πρόσκληση.

  14. Mε αφορμή την τρομοκρατία, μια καλοδουλεμένη παράσταση από όλους τους συντελεστές!! ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΔΕΙΤΕ!!!! ,Μια διεισδυτική ματιά στην σύγχρονη κοινωνια, αλοτε με κυνισμό άλλοτε με τρυφερότητητα. Ακροβατώντας ανάμεσα στη ελαφρότητα και την βαρύτητα των πραγματων, καταγράφονται σημαντικά προβλήματα της εποχής μας! Ώριμη η κ, Μ Χειμώνα, εξαιρετική η κ. Αγγ. Κοντού, ιδιαίτερα στην τελευταία σκηνή «με λογισμό και όνειρο» …κάτι σαν βάλσαμο ψυχής στη τόση σκληρή θεατρική αφήγηση!!! ΜΠΡΑΒΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!

  15. Χάρη στην ευγενική χορηγία σας ,παρακολούθησα ένα άγριο πολιτικό θρίλερ στο Altera pars.Ο σκηνοθέτης επέλεξε μέσω του σκληρού θεάματος να σοκάρει τους θεατές και να αποδώσει τη βία της εποχής. Καλοί στους ρόλους τους Χειμώνα και Νάκος. Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση.

  16. Παρακολούθησα την παράσταση την Τρίτη 20/03 μετά από πρόσκληση της ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ.
    Στο εν λόγω θέατρο έχω παρακολουθήσει αρκετές αξιόλογες παραγωγές υπό τον ίδιο σκηνοθέτη, όπως την Αγγέλα και τον Ήχο του όπλου. Θεωρώ ότι αυτή τη φορά ατύχησε ως προς την επιλογή του έργου. Το νεοελληνικό ρεπερτόριο ίσως ταιριάζει καλύτερη στην ιδιοσυγκρασία του θιάσου. Ένιωθα σαν να μην υπάρχει οργανική ζεύξη της τρομοκρατικής πρακτικής με κάποια στιβαρή ιδεολογία ή ότι η απαγωγή είναι μια αρπαχτή τύπου να βγάλουμε λεφτά με ιδεολογικό πρόσχημα. Σίγουρα ο συγγραφέας ήθελε να αναδείξει το τελευταίο αλλά και την καταπίεση του συστήματος, όμως το περνάει πολύ επιπόλαια στο κείμενο και χωρίς το απαιτούμενο βάθος που θα προβληματίσει τον θεατή βγαίνοντας από το θέατρο και θα τον κάνει να σκεφτεί ή έστω να πάρει τη θέση μιας πλευράς.

    Αντίστοιχα και τη σημειολογία του αίματος η ομάδα δεν κατόρθωσε να την αποδώσει με τη συντριπτική δυναμική της, ίσως και λόγω του μη πειστικού σπλάτερ σε πολλές περιπτώσεις.

    Σταθερή αξία του θιάσου η κυρία Χειμωνά, εξακολουθεί να κλέβει τις εντυπώσεις, έστω και αν ο ρόλος την κρατάει εκτός των περισσότερων πράξεων. Οφείλω να καταγράψω ότι στη φίλη μου άρεσε πολύ η ηθοποιός που έπαιζε το κοριτσάκι-ίσως ο πιο αβανταδόρικος ρόλος κατ'εμέ.

    Με ξένισε το μπλαζέ και αμέτοχο του ηθοποιού που έπαιζε τον πολιτικό κυρίως ως προς το κείμενό του που δεν προσδίδει το βάρος της εξουσίας ως στιβαρής και αμετακίνητης ισχύος, αλλά ως ελαφρού παιχνιδιού. Βοηθούσε σε αυτό και ο ρόλος της παράνομης σχέσης και το ξέσπασμα της αντίστοιχης ηθοποιού που μάλλον περιττό και εκτός των real life πρακτικών φάνηκε, ενώ η φωνασκία δεν έπεισε για το επιθυμητό αντίθετο. Μάλλον η πιο τραβηγμένη σκηνή του έργου.

    Πάντως οι ισπανοί δραματουργοί τελευταία δίνουν πολλά αξιόλογα έργα-το 7 χρόνια ήταν από τα καλύτερα φετινά- πιστεύω ότι οι ιθύνοντες του θεάτρου θα εντρυφήσουν σε καλύτερες επιλογές στο μέλλον.

    Ευχαριστώ Θεατρομάνια!
    Νικήτας

  17. Μετα από παραχωρηση της κυριας Ευαγγελιας Ρουμπεση ειδα χθες την παρασταση ΤΟ ΑΙΜΑ στον φιλοξενο χωρο του θεατρου ALTERA PARS.Δεν ενθουσιαστηκα,δεν ηταν όμως και μια κακη παρασταση.Μου εμεινε η τελευταια σκηνη της παράστασης.Ειναι υπεροχο να σου μενει εστω κατι.Σας ευχαριστω για τις προσκλησεις Θεατρομανια.

  18. Ευχαριστώ για την παραχωρηση της πρόσκλησης.το έργο δε μας άρεσε παρόλο που υπήρχαν κάποιες πολύ καλές ερμηνείες (της κυρίας Χειμώνα και ειδικά της κυρίας Αγγελική Κοντού).Αλλά δεν ήταν αυτό που περιμέναμε και βαρετό σε πολλά σημεία κατα την γνώμη μας

  19. Χθες το βράδυ παρακολούθησα στο Θέατρο Altera Pars την παράσταση Το αίμα.
    Αδύναμη σκηνοθετικά η παράσταση, την σώζει η ερμηνεία της κ. Χειμώνα.
    Ευχαριστώ πολύ την ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ που μου έδωσε την δυνατότητα να δω αυτή την παράσταση.

  20. Παρακαλούθησα χτες την παράσταση, οπου ηταν και η πρεμιέρα. Το θεμα ήταν η απαγωγη της συζυγου ενος βουλευτή απο μια τροκοκρατικη οργανωση, ζητωντας λυτρα απειλώντας να κόβει ένα μέλος του σώματος της κάθε 10 ώρες. Ηταν πολύ καλή, καθως και οι ερμηνειες των ηθοποιών μου αρεσε ιδιαιτερα η ερμηνεια της κας Χειμώνα στο ρολο του θύματος που εχουν απαγαγει.. Σας ευχαριστώ πολυ για την πρόσκληση.