Το σπίτι της Μπερνάντα Άλμπα

Αρχείο Παίχτηκε από 07/09/2015 έως 06/10/2015
στο Βρυσάκι
Διάρκεια: 90' (χωρίς διάλειμμα)
Συγγραφέας: Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα
Σκηνοθέτης: Ένκε Φεζολλάρι
Ερμηνεύουν: Δώρα Στυλιανέση, Μαρία Σκαφτούρα, Αντιγόνη Κουλουκάκου, Ελεονώρα Αντωνιάδου, Δανάη Παπουτσή, Αγάπη Παπαθανασιάδου, Βέφη Ρέδη, Φρύνη Θετάκη, Ξανθή Κρανίδη.

Περιγραφή

Η παράσταση που κέρδισε θεατές, μικρούς και μεγάλους, άνδρες και γυναίκες, θεατρόφιλους και μη, επιστρέφει από 7 Σεπτεμβρίου : Το Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα θα ανοίξει την πόρτα του για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων στην πιο όμορφη αυλή της Αθήνας κάτω από την Ακρόπολη, στο Βρυσάκι, Χώρος Τέχνης & Δράσης.

Περισσότερα

2 ΑΚΟΜΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΔΕΥΤΕΡΑ, 5 & ΤΡΙΤΗ, 6 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΣΤΙΣ 21.30

Η Υπόθεση
Ανδαλουσία. Μετά την κηδεία του άνδρα της, η 60χρονη Μπερνάρντα Άλμπα, επιβάλλει στις πέντε κόρες της της πολύχρονο κατ’οίκον εγκλεισμό λόγω πένθους. Σε ένα σπίτι, χωρίς αντρική παρουσία, εισβάλλει ο Έρωτας και τα ανατρέπει όλα... Μία βαλκανική τραγωδία εννέα γυναικών, με αέρα αλμοδοβαρικό.

Σκηνοθετικό Σημείωμα
Σε μια ισχνή δημοκρατία, όπου περισσεύουν τα μνημόνια και οι δογματικές, δίχως καμιά πίστη στο συνάνθρωπο, διατυπώσεις, Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα δεν είναι ένα έργο, που απλά μπορεί να μας αφορά, είναι ο κόσμος μέσα στον οποίο ζούμε.

Η Μπερνάρντα, η Αδέλα, η Πόνσια, η Μαρτύριο, η Ανγκούστιας, η Αμέλια, η Μαγδαλένα, η Προυντένσια κι ο πανταχού παρών, και γι' αυτό απών, Πέπε, είναι σάρκα από τη σάρκα μας. Μιλούν τη λογοκριμένη γλώσσα μας, ενώ η στεγνή, από τη στέρηση και τον εγκλεισμό, όψη τους καταμαρτυρά όσα οι λέξεις κρύβουν. Από τη μια κοινωνία σε κρίση, ας πούμε, την ισπανική, τις μέρες του '36 λίγο πριν το πραξικόπημα, στην ελληνική κοινωνία του 2015. Από το δυτικό άκρο της Μεσογείου, έως τις απότομες ακτές της Αδριατικής και της Μαύρης Θάλασσας, από τις ορκισμένες παρθένες της Αλβανίας έως τις ηρωίδες του Αλμοδόβαρ, οι ίδιες ακούραστες νότες, οι ίδιες υγρές και μεστές φωνές, οι ίδιες υποσχέσεις και το ίδιο σκληρό παιχνίδι με το θάνατο.

Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα είναι μια ανδαλουσιανή τραγωδία, με άλλα λόγια μια βαλκανική τραγωδία, που λαμβάνει χώρα στις εσχατιές του πολιτισμένου κόσμου. Η άνυδρη και διψασμένη γη, καθρεφτίζεται στα στερημένα από έρωτα γυναικεία πρόσωπα του έργου. Αφόρητη ζέστη δοκιμάζει τα όρια της ύπαρξης τους σε εγκλεισμό, ενώ μια πιθαμή έξω από το σπίτι - φυλακή, μοιάζει να απλώνεται ένα σύμπαν διαποτισμένο από αισθησιακές μουσικές και οσμές, κάθιδρων από το χορό, σωμάτων, που δεν παύουν ποτέ να ερωτεύονται. Αλήθεια ή ψέματα; Μια φαντασίωση που στήνει μοιραίες παγίδες στα θύματά της, ή μια αλήθεια, που όμως η κατάκτησή της χρειάζεται τόλμη και πόθο ή, ακόμα καλύτερα, duente;

Κείμενο: Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα
Μετάφραση: Μαρία Σκαφτούρα
Σκηνοθεσία, μουσική επιμέλεια: Ένκε Φεζολλάρι
Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Δραματολογική Επεξεργασία: Ναταλί Μηνιώτη
Κοστούμια και Επιμέλεια Σκηνικού Χώρου: Χριστίνα Κωστέα
Βοηθός Σκηνοθέτη: Στεφανία Βλάχου
Φωτογραφίες: Κική Παπαδοπούλου
Κομμώσεις:Τάσος Καστανιάς
Επιμέλεια μακιγιάζ: Make up lab by Yannis Marketakis

Ερμηνεύουν:
Δώρα Στυλιανέση / Μπερνάρντα Άλμπα
Μαρία Σκαφτούρα/ Πόνθια
Αντιγόνη Κουλουκάκου –Ανγκούστιας
Ελεονώρα Αντωνιάδου – Αδέλα
Δανάη Παπουτσή / Μαρτίριο
Αγάπη Παπαθανασιάδου / Μαγκνταλένα
Βέφη Ρέδη / Μαρία Χοσεφα
Φρύνη Θετάκη / υπηρέτρια
Ξανθή Κρανίδη /Αμέλια

 

Παραγωγή: People Entertainment Group

** Το κείμενο της παράστασης κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Βακχινόν (Ασκληπιού 17)

4 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ωραίες ερμηνείες από όλες τις ηθοποιούς της παράστασης, μου άρεσε ιδιαίτερα η Δώρα Στυλιανέση ως Μπερνάρντα και η Μαρία Σκαφτούρα ως η «πιστή» οικονόμο της Μπερνάρντα, ,ευφυής εκμετάλλευση του χώρου. Ευχαριστώ πολύ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ για την πρόσκληση!!!

  2. Φανταστικές ερμηνείες!!!!!!!!!!!!!! Τελειος χωρος(σε εσωτερικη αυλη σπιτιου)!!!!!
    Ο χωρος του θεατρου ειναι με τετοιο τροπο διαμορφωμενος που αισθανεσαι σα να συμμετεχεις στην παρασταση!!!! Πρωτη φορα εχουμε καθισει τοσο κοντα στους ηθοποιους!!!!!
    Η δε ιστορια αν και καταγεται απο Ισπανικο χωριό, μοιαζει παρα πολύ και με τον δικο μας πολιτισμο, οποτε ειναι ευκολο να ταυτιστει κανεις...