Αρχική Συνεντεύξεις Συνέντευξη με τον Κωνσταντίνο Αθυρίδη, σκηνοθέτη της παράστασης "Η Αφροδίτη με Γούνα"

Συνέντευξη με τον Κωνσταντίνο Αθυρίδη, σκηνοθέτη της παράστασης "Η Αφροδίτη με Γούνα"

451

k-athiridis Επιμέλεια συνέντευξης: Κωνσταντίνος Πλατής

Τι είναι αυτό που σας οδήγησε στην επιλογή αυτού του έργου;
Μετά τη συνεργασία μου με το Κ.Θ.Β.Ε. για το έργο μου Αlexander The Great Rock Opera που υπέγραψα τη μουσική σύνθεση και την συν-σκηνοθεσία με τον Γιάννη Βούρο, σαν μία προσωπική μου πρόκληση, θέλησα η φόρμα του επόμενου project μου να έχει τα ακριβώς αντίθετα βασικά χαρακτηριστικά. Έτσι αναζήτησα ένα αμιγώς θεατρικό και όχι μουσικοθεατρικό έργο, με δύο μόνο χαρακτήρες, από το χώρο της κωμωδίας. Δεν δυσκολεύτηκα να επιλέξω την ''Αφροδίτη Με Γούνα'', καθώς ο David Ives, που έχει χαρακτηριστεί ως ο κορυφαίος της ''μικρής φόρμας'', μας δίνει μία εξαιρετικά εμπνευσμένη intelectual ερωτική κωμωδία, δοσμένη με ένα πανέξυπνο κείμενο, σε ένα μονόπρακτο με συνεχείς ανατροπές και ένα απρόσμενο φινάλε. Επιπλέον, το έργο έχει γίνει μία από τις πιο εμπορικά επιτυχημένες κωμωδίες την τελευταία πενταετία στην Αμερική και σε όλο τον κόσμο, έχοντας εισπράξει διθυραμβικές κριτικές.

Ποιος είναι ο στόχος σας στο εγχείρημα αυτό;
Σαν σκηνοθέτης, δουλεύοντας με τους δύο ηθοποιούς έχουμε να αντιμετωπίσουμε την πρόκληση να αναδείξουμε όλες τις πτυχές της πλοκής και των χαρακτήρων αυτού του πολυεπίπεδου έργου που δεν είναι προφανείς από την πρώτη ανάγνωση. Ενώ το έργο φαινομενικά περιγράφει την ιστορία δύο ανθρώπων που πρώτη φορά συναντιούνται με αφορμή μία θεατρική οντισιόν, στην εξέλιξη της πλοκής- που ξεδιπλώνεται στον πραγματικό χρόνο της διάρκειας της παράστασης- βρίσκουμε ότι το κείμενο του Ives ουσιαστικά πραγματεύεται τη συστηματική κατάλυση και αποδόμηση όλων των συνηθισμένων, προβλέψιμων ή δεδομένων συμβάσεων των ερωτικών σεναρίων που ''γράφει'' η πραγματική μας ζωή. Τελικά, στοχεύουμε να μοιραστούμε με το κοινό όλο αυτό το ''ψάξιμο'' προσφέροντάς του μια παράσταση με ψυχαγωγικές αλλά και καλλιτεχνικές ποιότητες.

 afisa1

 

Πως καταλήξατε στην επιλογή του Στράτου Τζώρτζογλου και της Βανέσσας Μπαρρέ;
Είναι ιδιαίτερη τιμή μου που είναι μαζί μας ο Στράτος Τζώρτζογλου που μετά τις τόσο σημαντικές συνεργασίες του με καταξιωμένους σκηνοθέτες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό έρχεται στη Θεσσαλονίκη, έχοντας πραγματικά αγαπήσει το έργο, σε μία περίοδο όχι και τόσο βολική για αυτόν, λόγω των υποχρεώσεών του στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν με το έργο Ρομπέρτο Τσούκο. Το αναμφισβήτητο ταλέντο του, η ευαισθησία του και η εμπειρία του μου δίνουν τη βεβαιότητα ότι έχω βρει τον ιδανικό Τόμας Νόβατσεκ!

Με τη Βανέσσα Μπαρρέ είχα την ευκαιρία να συνεργαστώ στο Κ.Θ.Β.Ε. με την όπερα και θεωρώ ότι είναι μία εξαιρετικά ταλαντούχος νέα ηθοποιός. Στη διαδικασία της συνεργασίας μας πάνω στη μετάφραση του έργου που η ίδια υπογράφει, είχα την ευκαιρία να διακρίνω ότι είναι ένα natural fit για τον απαιτητικό και πολύπλευρο ρόλο της Βάντα Τζόρνταν.

Σε τι κατάσταση είναι αυτή τη περίοδο το θέατρο στη Θεσσαλονίκη;
Αναμφίβολα, οι ακριβές θεατρικές παραγωγές και εκείνες που βασίζονται στην εμπορικότητα είναι τα πρώτα θύματα μιας οικονομικής κρίσης σαν αυτήν που μαστίζει τον τόπο μας σήμερα. Παρ'όλ'αυτά, πιστεύω ότι ακόμα και στα χρόνια μιας οικονομικής ύφεσης η καλλιτεχνική δημιουργία βρίσκει πάντα την ευκαιρία, τον τρόπο και το χώρο να εκφραστεί. Έτσι, στη Θεσσαλονίκη υπάρχει σημαντική παρουσία από αξιόλογες θεατρικές ομάδες με πολύ ταλαντούχους νέους ηθοποιούς και συντελεστές που ακολουθούν και υπηρετούν τις πιο σύγχρονες και εναλλακτικές τάσεις των παραστατικών τεχνών. Είναι λογικό, όλο το ανθρώπινο δυναμικό που πλαισιώνει το χώρο του θεάτρου καταθέτοντας το ταλέντο ή τις γνώσεις του, να ευελπιστεί στην εξασφάλιση ενός αξιοπρεπούς βιοπορισμού, κάτι που είναι δύσκολο να επιτευχθεί καθώς, λόγω της κρίσης, η εμπορικότητα των παραγωγών εμφανίζεται εξαιρετικά μειωμένη. Δυστυχώς, το κοινό αναγκάζεται πολλές φορές να επιλέξει μία μόνο παράσταση από αυτές που πιθανώς θα ήθελε να παρακολουθήσει, καθώς ακόμα και το αντικειμενικά χαμηλό αντίτιμο ενός εισιτηρίου θεατρικής παράστασης αντιμετωπίζεται με δυσκολία. Τελικά, όλοι καλούμαστε να επιβιώσουμε περιμένοντας να έρθει η περιβόητη ανάπτυξη!

Πληροφορίες για την παράσταση: Εδώ