Τρία νέα θεατρικά έργα από τον Θανάση Τριαρίδη

Φίλες και φίλοι, γεια σας.

Στην δύσκολη περίοδο της πανδημίας ολοκλήρωσα τρία καινούρια θεατρικά έργα. Είναι ΤΟ ΠΛΥΝΤΗΡΙΟ, το ΝΤΡΟΠΟΛΙΤΣΑ + ΧΙΟΣ = ΣΦΑΓΗ = ΣΦΑΓΗ και ΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΗΜΑ.

Από χθες αυτά τα τρία έργα, όπως και όλα τα υπόλοιπα γραπτά μου, βρίσκονται στο Διαδίκτυο στην πλατφόρμα της Ανοιχτής Βιβλιοθήκης (https://www.openbook.gr/tag/thanasis-triaridis/) σε ελεύθερη διάθεση.

Πλέον τα πρωτότυπα θεατρικά μου κείμενα που βρίσκονται ελεύθερα στο Διαδίκτυο είναι είκοσι τέσσερα (24).

[Σε αυτά δεν συμπεριλαμβάνω ποιητικά ή αφηγηματικά γραπτά που έχουν αναπαρασταθεί στην σκηνή (πχ Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΪΝΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΡΑΝΤΑΜΕΣ * ΤΟ ΚΟΨΕ-ΚΟΨΕ) – ούτε την θεατρική διασκευή του ΚΟΤΖΑΜΠΑΣΗ ΤΟΥ ΚΑΣΤΡΟΠΥΡΓΟΥ του Καραγάτση, την οποία έκανα πέρσι για λογαριασμό του Θεάτρου Πορεία.]

Ιδού τα τρία καινούρια έργα – καθώς και δύο λόγια για το καθένα:

 ~~~

 

ΤΟ ΠΛΥΝΤΗΡΙΟ

[Δράμα σε τρεις πράξεις]

 https://www.openbook.gr/to-plyntirio/

Δυο γυναίκες συναντιούνται τρεις φορές σε ένα δημόσιο πλυντήριο ρούχων. Στις συναντήσεις τους μιλούνε για τα παιδιά τους, για τα εκπαιδευτικά ντοκιμαντέρ του Διαδικτύου, για την τρομερή δύναμη της Εξέλιξης. Ωστόσο σύντομα οι θεατές μαθαίνουν και για μια Αρένα, για δημόσιους αποκεφαλισμούς κοριτσιών σε ζωντανή τηλεοπτική κάλυψη, για ένα αγόρι που γυαλίζει το τσεκούρι του, για το άρωμα του πεύκου που ευωδιάζει στα φρεσκοπλυμένα ρούχα.

Ένα δυστοπικό θρίλερ για την κυρίαρχη Ευγονική – και τα εγκλήματα των καλών ανθρώπων που περιμένουν υπομονετικά να τελειώσει το πλυντήριό τους.

 ~~~

 

ΝΤΡΟΠΟΛΙΤΣΑ + ΧΙΟΣ = ΣΦΑΓΗ + ΣΦΑΓΗ

[Μια ανθρώπινη εξίσωση]

 https://www.openbook.gr/ntropolitsa-syn-chios-ison-sfagi-syn-sfagi/

 Ένας ηθοποιός αναλαμβάνει για λογαριασμό ενός φοβισμένου συγγραφέα να κάνει στον χώρο του θεάτρου μια συγκριτική διάλεξη για δυο φριχτά εγκλήματα, για δυο φριχτές σφαγές αμάχων που έγιναν στην επαναστατημένη Ελλάδα στα 1821 και στα 1822 αντίστοιχα. Πρόκειται για την σφαγή των 32.000 Τούρκων και Εβραίων της Ντροπολιτσάς από τους Έλληνες και την σφαγή των 40.000 Ελλήνων της Χίου από τους Τούρκους.

 Ο αφηγητής-πρωταγωνιστής χρησιμοποιεί κομμάτια φελιζόλ για να συμβολοποιήσει τα βρέφη των οποίων τα κεφάλια, κατά της πρακτική των σφαγών, τα έλιωναν οι στρατιώτες στους τοίχους. Πόσην Ιστορία μπορεί να επικαλεστεί κανείς για το λιώσιμο του κεφαλιού ενός μωρού στον τοίχο; Πόσος διαλεκτικός ιστορισμός χωράει στο αποκεφαλισμένο και ακρωτηριασμένο κουφάρι μας γυναίκας που, μετά τον διαμελισμό, το ξεκοιλιάζουν και το βιάζουν;

Το κοινό δυσανασχετεί και αρχίζει να αντιδρά. Πότε μία «ιστορική διάλεξη» γίνεται θέατρο; Και όταν η Πατριωτική Οργάνωση Λόγχη εισβάλλει στο θέατρο τι θα γίνει με τα κομμάτια του φελιζόλ;

 ~~~

 

ΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΗΜΑ

[Μονόπρακτο κωμικό δράμα.]

 https://www.openbook.gr/to-tilefonima/

 Ένας (ενδεχομένως απελπισμένος) ηθοποιός παίρνει στο τηλέφωνο τυχαίους ανθρώπους που, λόγω συνωνυμίας, έχουν ονόματα Αμερικάνων Προέδρων. Τους προτείνει να προφέρουν την φράση «Τσάκαπίκο, μπίρμπιλίκο» και να κερδίσουν αυτόματα 100 ευρώ. Αλλά ετούτη η φράση από μέρους του ακροατή θα σημαίνει πως ο ηθοποιός θα πυροβολήσει στο κεφάλι έναν σκύλο.

 Γρήγορα αποκαλύπτεται πως παρακολουθούμε ένα νέο είδος θεάτρου, το Delimmatic Theater (Θέατρο του Διλήμματος – σε συνομογραφία: Delthi). Σύμφωνα με αυτό το είδος ο ηθοποιός πρέπει να πυροβολήσει επί σκηνής ένα ζώο με την συναίνεση κάποιου θεατή/ακροατή – ή, εάν δεν τα καταφέρει, να πυροβολήσει το κεφάλι του. Δηλαδή είναι κάτι σαν τις ταυρομαχίες – πολύ ζωντανό και διόλου βαρετό…

 Το Delthi ήδη κάνει θραύση σε όλες τις εξελιγμένες θεατρικά χώρες του κόσμου.

 ~~~

 

Πολλούς χαιρετισμούς σε όλες και όλους και καλό υπόλοιπο καλοκαιριού.

Θ.Τ.