Κριτική για την παράσταση "Guilty Choices"

Από τη θεατρολόγο Μαρία Μαρή

Το έργο «Guilty Choices» του ισπανού Jorge Cooner , έκανε πρεμιέρα στις 3 Μαΐου, με ένα καστ νέων ηθοποιών σε μια παράσταση, που θέτει πολλά ερωτήματα για το πώς θα αντιδρούσε ο καθένας μπροστά σε δύσκολα ηθικά και οντολογικά ερωτήματα.

Κέντρο αυτού του έργου, ένα ζευγάρι, δυο ωραίοι νέοι ο Τόνι (Γιώργος Γογόνης ) και η Μπέλα (Ειρήνη Στεριανού), που προσπαθούν να επιβιώσουν μέσα στις δύσκολες συνθήκες που τους περιβάλλουν, μια απρόσωπη και αδυσώπητη καθημερινότητα, χωρίς να τσαλακώσουν τα όνειρά τους. Τα πρόσωπά τους καθαρά και λαμπερά, όπως η ψυχή τους.

Οι δυσκολίες είναι πολλές το ίδιο και οι αναιρέσεις, οι αδυναμίες και βέβαια η καταχρηστική εκμετάλλευση του αδύναμου από τον ισχυρό. Οι εσωτερικές αδυναμίες, τα κενά του καθένα, η χειραγώγηση, οι προσωπικές μεθοδεύσεις έρχονται να σκοτεινιάσουν την καθαρή ψυχή και την έντιμη σχέση.

Δορυφόροι που καθορίζουν, ή προκαλούν τις αντιδράσεις των δυο αυτών νέων ο Σέρτζιο (Γιωργής Βασιλόπουλος) και ο Πάμπλο (Βασίλης Βουτετάκης). Είναι τα πρόσωπα που με τον τρόπο τους δημιουργούν σκοπέλους στη ζωή.

Οι ομολογίες, είναι έμμεσα αιτήματα συγγνώμης, που μπορεί και να μην έχουν πια κανένα αποτέλεσμα. Αυτή είναι η ζωή, ένα διαρκές συναπάντημα με αδιέξοδα και η διαχείριση των πληγών μετά.

Η σκηνοθεσία του Θοδωρή Βουρνά, μελετημένη και ευαίσθητη. Ανέδειξε τις πτυχές του έργου και τον προβληματισμό του συγγραφέα, αφήνοντας τις κατάλληλες αιχμές. Οι σκηνές δεν εξέθεταν άσκοπα το σώμα των ηθοποιών, αντιθέτως δημιουργούσαν μαζί με την σύμπραξη του φωτισμού (Γιώργος Αγιαννίτης) μικρά έργα τέχνης.

Όλοι οι νέοι αυτοί ηθοποιοί διαχειρίστηκαν ένα δύσκολο έργο να παρασταθεί, ώστε να δημιουργηθούν οι αντίρροπες δυνάμεις από τον Γιωργή Βασιλόπουλο και τον Βασίλη Βουτετάκη, και η αντίστιξή τους από τον Γιώργο Γογόνη και την  Ειρήνη Στεριανού.

Μια παράσταση με πολλές αναφορές στη σύγχρονη επικαιρότητα, τις δυσκολίες και τα αδιέξοδα που αντιμετωπίζει ο σύγχρονος άνθρωπος.

Πληροφορίες για την παράσταση: Εδώ

Προηγούμενο άρθροΑκρόαση για το έργο «Ο κύκλος των χαμένων ποιητών» του Τομ Σούλμαν, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ασπιώτη
Επόμενο άρθροΌρθιοι χειροκρότησαν οι Αμερικανοί θεατές τη «Φιλική Εταιρεία» στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης