Κριτική για την παράσταση "Πινόκιο"

Πινόκιο

Από τον Κωνσταντίνο Πλατή

Ο «Πινόκιο», το ιταλικό παραμύθι του Κάρλο Κολόντι από το 1883 που πρωτοεμφανίστηκε, έχει υπάρξει σίγουρα ένας από τους πιο αγαπημένους παιδικούς ήρωες των παραμυθιών.

Στο θέατρο τον συναντάμε σε παιδικές παραστάσεις. Ως ένα, όμως, πολυσύνθετο και εξαιρετικά δομημένο έργο ήταν αναμενόμενο να το δούμε διασκευασμένο για μεγαλύτερες ηλικίες. Έτσι λοιπόν η ομάδα “μήνυμαL”  ανέλαβε αυτό το δύσκολο εγχείρημα και κατάφερε να το φέρει εις πέρας με απόλυτη επιτυχία.

Ο σκηνοθέτης Γιώργος Ματζιάρης αναλαμβάνοντας και τη διασκευή του έργου παρουσίασε στη σκηνή του θεάτρου όχι απλά ένα παραμύθι, αλλά ένα ταξίδι αυτογνωσίας με κομβικούς σταθμούς, στους οποίους ο θεατής μπορεί να βρει αναφορές στην πραγματική ζωή σε σχέση με το bullying ή και ακόμα και την παιδεραστία.

Τα σκηνικά-κύβοι του Κώστα Ζωγραφόπουλου εντάσσονται όχι μόνο αισθητικά, αλλά και κινησιολογικά στην παράσταση και βοηθούν το κοινό να δημιουργήσει τις εικόνες, που δύσκολα θα μπορούσαν αποδοθούν ρεαλιστικά στη σκηνή.

Οι φωτισμοί του Ιγνάτιου Μπανέλλη επίσης συνεργάζονται άριστα με τις εναλλαγές των σκηνών και ενισχύουν το «σκοτεινό» ύφος, που απαιτεί η διασκευή.

Η Ναταλία Ρήγα και η Έλενα Χαραλαμπούδη υποστήριξαν με τις καλοδουλεμένες ερμηνείες και την εκφραστικότητα τους την παράσταση.

Ο Φίλιππος Μουγιάρης ως μουσικός επί σκηνής, χρησιμοποιώντας το πιάνο, αλλά και διάφορα μουσικά κρουστά όργανα προσέφερε τα μέγιστα στην φρέσκια ανάγνωση αυτού  του παραμυθιού.

Ο Φώτης Κουτρουβίδης ως «Πινόκιο» ήταν απολαυστικός, παρουσιάζοντας μια φιγούρα που μεταμορφώνεται εξαιρετικά από κούκλα σε άνθρωπο, έχοντας δουλέψει πολύ την  κινησιολογία και τον έλεγχο των εκφραστικών του μέσων.

Ο Αλκιβιάδης Μαγγόνας ως «Τζεπέτο» παρά το νεαρό της ηλικίας του κατάφερε να μεταμορφωθεί με μεγάλη πιστότητα στον πατέρα του Πινόκιο.

Πληροφορίες για την παράσταση: Εδώ