Φοβάμαι, ταυρομάχε

Αρχείο Παίχτηκε από 13/10/2023 έως 14/01/2024
στο Μεταξουργείο

2ος Χρόνος
Διάρκεια: 105' χωρίς διάλειμμα
Κείμενο: Βασισμένο στο μυθιστόρημα «Φοβάμαι, ταυρομάχε» του Pedro Lemebel (Πέδρο Λεμεμπέλ), εκδόσεις Καστανιώτη 2021
Μετάφραση: Κώστας Αθανασίου (Βραβείο Λογοτεχνικής Μετάφρασης ΛΕΑ 2021)
Απόδοση: Άννα Βαγενά
Σκηνοθέτης: Άννα Βαγενά
Σκηνογραφία: Άννα Βαγενά – Wassif Butt
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Μουσική: Γιάννης Καραγιάννης (Επιμέλεια ήχων μουσικής)
Ερμηνεύουν: Στον ρόλο της Τρελής ο Νίκος Αρβανίτης

Σταμάτης Μπάκνης, Μικαέλα Δανά, Έλενα Μεντζέλου

και ο Ανδρέας Κωνσταντινίδης

Περιγραφή

ο «Φοβάμαι, ταυρομάχε» του Pedro Lemebel που ανέβηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα την περασμένη σεζόν, αποσπώντας θερμή υποδοχή από κοινό και κριτικούς, συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του για δεύτερη χρονιά!

Ένα συγκλονιστικό κείμενο για την αποδοχή της διαφορετικότητας από τον συγγραφέα που έγινε η φωνή όλων των καταπιεσμένων, των περιθωριοποιημένων, όλων των αδικημένων.

Περισσότερα

Ένα συγκλονιστικό κείμενο για την αποδοχή της διαφορετικότητας από τον συγγραφέα που έγινε η φωνή όλων των καταπιεσμένων, των περιθωριοποιημένων, όλων των αδικημένων, ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε μια τολμηρή παράσταση.

Ο Χιλιανός Pedro Lemebel, εμβληματική προσωπικότητα της πολιτιστικής ζωής στη χώρα του και στη Λατινική Αμερική εν γένει, «ριζοσπάστης» και «ασεβής», αυτοπροσδιοριζόταν ως «φτωχός, κομμουνιστής και αδερφή».

Το «Φοβάμαι, ταυρομάχε» περιγράφει τη σχέση που γεννιέται ανάμεσα σ’ έναν μεσήλικα ομοφυλόφιλο, την «Τρελή» και έναν νεαρό φοιτητή, μέλος επαναστατικής οργάνωσης, επί δικτατορίας Πινοσέτ. Τους δύο αυτούς «αταίριαστους» χαρακτήρες φέρνει κοντά η δολοφονική απόπειρα εναντίον του Πινοσέτ τον Σεπτέμβριο του 1986. Κάτω από τον συνεχή φόβο της σύλληψής τους, θα δεθούν συναισθηματικά και ο ένας θα αλλάξει τη ζωή του άλλου.
Την ίδια στιγμή παρακολουθούμε και ένα ακόμη ζευγάρι, το οποίο εκφράζει έναν τελείως διαφορετικό κόσμο, τον Πινοσέτ και τη γυναίκα του.

Οι ήρωες έχουν κάτι το γκροτέσκο, χωρίς όμως να γίνονται ποτέ καρικατούρες. Αυτό είναι και το ενδιαφέρον της σκηνοθεσίας και της θεατρικής προσαρμογής της Άννας Βαγενά.

Ένας ύμνος στον άνθρωπο και τους αγώνες για ελευθερία

Στην παράσταση θα υπάρχουν ντοκουμέντα και ηχητικό υλικό από την περίοδο της δικτατορίας του Πινοσέτ. Άλλωστε ο Lemebel είχε δική του εκπομπή στο ραδιόφωνο Radio Tierra, μέσω του οποίου απευθυνόταν «στους ανθρώπους που δεν αγόραζαν βιβλία, γιατί δεν είχαν χρήματα να τα αγοράσουν ή γιατί δεν ήξεραν καν ανάγνωση».

Το «Φοβάμαι, ταυρομάχε» είναι ένα βαθιά πολιτικό κείμενο, που μέσα από την αποδόμηση του δικτατορικού καθεστώτος, αποδομεί και κάθε μορφή απολυταρχικής εξουσίας. Ένα μανιφέστο για την ανατρεπτική δύναμη της αγάπης και της τρυφερότητας, ενάντια στην καταστολή των αυταρχικών καθεστώτων σε οτιδήποτε «διαφορετικό».
Ένας ύμνος για τον άνθρωπο και για τον αγώνα των καταπιεσμένων για την ελευθερία.

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα

Ο Pedro Lemebel γεννήθηκε στο Σαντιάγο στις αρχές του 1950 και πέθανε το 2015. Τον έχουν αποκαλέσει «φαινόμενο της λατινοαμερικανικής λογοτεχνίας» και θεμελιωτή της ακτιβιστικής performance. Το «Φοβάμαι, ταυρομάχε» έχει μεταφραστεί σε αρκετές γλώσσες και έχει μεταφερθεί στο θέατρο και τον κινηματογράφο.

Βοηθός σκηνοθέτη: Νατάσα Στεφανάτου
Φωτογραφίες παράστασης: Κέλλυ Φώσκολου
Προβολή και επικοινωνία: Βάσω Σωτηρίου-We Will

Κατάλληλο άνω των 16 ετών

Η παράσταση επιχορηγήθηκε από το ΥΠ.ΠΟ.Α.

Φωτογραφίες

22 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Πολύ καλή παράσταση, η ερμηνεία του κ.Αρβανίτη συγκηνητικά καλή. Σε μεταφέρει στη Χιλή τα χρόνια εκείνα η σκηνοθεσία της κ.Βαγενά. Η παρουσίαση ως καρικατούρες του δικτάτορα και της συζύγου ελαφραίνουν το κλίμα και εξισορροπούν τα συναισθήματα.

  2. Φοβάμαι, ταυρομάχε!
    Ένα καταπληκτικό κείμενο, μια δομημένη παράσταση για τη διαφορετικότητα... Για το πόσο δύσκολο είναι να γεννιέσαι διαφορετικός και να μπορέσεις να επιβιώσεις...
    Αλλά τι σημαίνει διαφορετικός; σκέφτηκα κατά τη διάρκεια και μετά τη παράσταση... Όλοι διαφορετικοί δεν είμαστε;
    Γιατί στγματίζονται αυτοί που δεν είναι ίδιοι με τους πολλούς... Γιατί είναι λιγότεροι;
    Γράφει ο συγγραφέας... Έχω πληγές στη πλάτη από τα γέλια...
    Γιατί τόση ανάγκη να γελάνε με το διαφορετικό; Μα όλοι είμαστε διαφορετικοί!
    Ίσως αν ψάχναμε όλοι τη μοναδικότητα μας αντί να ασχολούμαστε με τους άλλους σκέφτηκα να φτιάχναμε ένα καλύτερο κόσμο....
    Αν και για σας καλό θέατρο σημαίνει να σκέφτεσαι... Μη χάσετε την παράσταση σίγουρα θα σκεφτείτε πολλά....

  3. Μια εξαιρετική παράσταση που σε βάζει σε μια χρονομηχανή και σε μεταφέρει στη Χιλή του '86. Από το κείμενο, τη σκηνοθεσία, τις ερμηνείες, έως τη μουσική, τα σκηνικά, τα κουστούμια και το φωτισμό, αντιλαμβάνεται κανείς την εξαιρετική συλλογική προσπάθεια!!!!!! Το φάσμα των συναισθημάτων που σου γεννά είναι απερίγραπτο!!!!!
    Την απήλαυσα όσο λίγες και με μεγάλη μου χαρά θα την έβλεπα ξανά!!!!

  4. Πολυ ωραία παράσταση που μεταφέρει το θεατή στη Χιλή του 1986 και αποτυπώνει την κοινωνική διαμαρτυρία ενάντια στο καθεστώς του Αουγούστο Πινοσέτ, τον οποίο παράλληλα σατιρίζει. Ο κύριος Αρβανίτης στο ρόλος της τρελής ήταν εξαιρετικός και κέρδισε επάξια το χειροκρότημα το κοινού.
    Θεατρομάνια, ευχαριστούμε πολύ για την πρόσκληση!

  5. Πολύ καλή παράσταση με καταπληκτικούς ηθοποιούς,θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές και στην κυρία Βαγενά που έγραψε το κείμενο βασιζόμενη στο ομόνυμο βιβλίο και προλόγισε την παράσταση.Ευχαριστω την ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ για την πρόσκληση.

  6. Πράγματι, μια υπέροχη παράσταση. Όλα ήταν τέλεια. Ο ήχος, τα τραγούδια, οι φωτισμοί, τα "σκηνικά, .. ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΊ. Συγχαρητήρια σε όλους. Απόλαυσα ένα πραγματικό θεατρικό κόσμημα και "έζησα" την ένταση της κοινωνικής αναταραχής της τότε εποχής. Τι να πω..!! Η κυκλοθυμια των συναισθημάτων μας στην ιδανική ισορροπία. Αγάπη, έρωτας, "χάσιμο", "δωσιμο", θλίψη, στεναχώρια, ψέμα, υποστήριξη, προσμονή, αναμονή, απογοήτευση, αγωνία, υπόσχεση, πρόταση, λύτρωση, χαμόγελο, χρώματα, παλλομενες καρδιές, κωμωδία, "εσωτερική επανάσταση". Η "πριγκίπισσα" ήταν μια αποκάλυψη ΖΩΗΣ. Να το δείτε. Κυρία Βαγενά, είσαστε καταπληκτική. Έγινα "λίγο καλύτερος άνθρωπος". Ευχαριστώ για την πρόσκληση.

  7. Καλοδουλεμένη και προσεγμένη παράσταση με πολύ καλές ερμηνείες! Συγχαρητήρια σε όλους, και ειδικά στην κα Άννα Βαγενά, που σκηνοθέτησε την παράσταση, και στον κ. Νίκο Αρβανίτη, που ερμήνευσε την "τρελή", που ναι μεν έχει θηλυπρέπεια, αλλά και μέτρο, ώστε να μη γίνεται καρικάτουρα. Σας ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση.