4789

Θείος Βάνιας

από 14/11
Συγγραφέας: Άντον Τσέχωφ
Μετάφραση: Δημοσθένης Παπαδόπουλος
Δραματουργική επεξεργασία: Δημοσθένης Παπαδόπουλος
Σκηνοθέτης: Δημοσθένης Παπαδόπουλος
Σκηνικά: Σταύρος Λίτινας
Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη
Φωτισμοί: Δημοσθένης Παπαδόπουλος
Μουσική: Δημοσθένης Παπαδόπουλος
Ερμηνεύουν: Δημοσθένης Παπαδόπουλος, Θάλεια Ματίκα, Βασίλης Μπισμπίκης, Σοφία Πανάγου, Θεόδωρος Κανδηλιώτης , Δημήτρης Διακοσάββας, Δημήτρης Καπετανάκος, Μάνος Καζαμίας.

Περιγραφή

Το Άνεσις που τα τελευταία πέντε χρόνια σταθερά αποδεικνύει πως είναι θέατρο ρεπερτορίου, αλλά και μεγάλων επιτυχιών, από το Νοέμβριο θα παρουσιάσει ένα έργο ιστορικό και παγκόσμια αναγνωρισμένο για τη δραματουργική του αξία, το Θείο Βάνια του Άντον Τσέχωφ σε σκηνοθεσία Δημοσθένη Παπαδόπουλου.

Τη μετάφραση και τη δραματουργική επεξεργασία υπογράφει ο ίδιος ο σκηνοθέτης, ο οποίος επιστρέφει στη σκηνή και με την ιδιότητα του ηθοποιού μετά από απουσία επτά ετών, δίπλα στους Θάλεια Ματίκα και Βασίλη Μπισμπίκη.

Περισσότερα

Λίγα λόγια για το έργο
Ιστορικά στα 1861, στη Ρωσία του Τσάρου, προωθείται μια σειρά μεταρρυθμίσεων για την τυπική κατάργηση της δουλείας, ενώ η επαρχία συνθλίβεται από τις επιδημίες, τη φτώχεια και την παντελή έλλειψη κάθε βασικής υποδομής. Γέννημα των συνθηκών και προπομπός των ιδεών, που αργότερα θα εκφραστούν μέσω της Οκτωβριανής Επανάστασης, είναι ο Βάνια.

Η διαχείριση ενός οικογενειακού κτήματος, ιδιοκτησίας του γαμπρού του Βάνια για τον οποίο ο τελευταίος εργάζεται με πίστη και προσήλωση, αποτελεί τον πυρήνα γύρω από τον οποίο αναπτύσσεται μια ιστορία για τα οράματα που διαψεύστηκαν, τις ιδέες που προδόθηκαν, τα πάθη, που άδοξα σβήστηκαν και τις ανθρώπινες σχέσεις, που χτίζονται για να γκρεμιστούν, σε ένα συγκλονιστικά σύγχρονο σχόλιο για την «ατάραχη» ζωή της επαρχίας, που αλλοτριώνει σε βάθος και καταρρακώνει ανθρώπους και συνειδήσεις.

Οι ήρωες στο Θείο Βάνια, διαχρονικοί και δραματικά επίκαιροι, βιώνουν τη φθορά και την ήττα του χρόνου, υποταγμένοι σε μια καθημερινότητα που τους διαλύει. Είναι τραγικοί ακριβώς γιατί γνωρίζουν πως έχουν ήδη χάσει και ανέλπιδα αναμένουν το τέλος.

ΒΑΝΙΑΣ (…) Θά΄ θελα να μπορούσα να διαγράψω το παρελθόν. Να ξυπνήσω ένα πρωί, να έχει ήλιο και ησυχία και ν΄ αρχίσω μια καινούργια ζωή. Να μην υπάρχει παρελθόν. Ν΄ αρχίσω απ΄ την αρχή. Αλλά πως ν΄ αρχίσω; Με τι ν΄ αρχίσω; (Μετάφραση Δημοσθένης Παπαδόπουλος)

Βοηθός σκηνοθέτη: Στεφανία Βλάχου
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφιδάς

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Φωτογραφίες

Βίντεο

Πότε & Πού

Άνεσις

από 14/11
Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι
Τηλ: 210 7488881, 210 7488882 Website: theatroanesis.gr/

Εισιτήρια: 17 ευρώ γενική είσοδος, 14 ευρώ (φοιτητές, δάσκαλοι, καθηγητές και άνω των 65), 10 ευρώ  (Κάτοχοι κάρτας ΟΑΕΔ)
Πληροφορίες: 210 7488881, 210 7488882
Προπώληση: https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-anesis/theios-vainas/

Στο ταμείο του θεάτρου ΑΝΕΣΙΣ, Λ. Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι, Τηλ.2107488881-2, στο Viva.gr ( τηλέφωνο κρατήσεων 11876), στο κατάστημα Viva (The Mall Athens) και στο VivaWallet Mobile App, στα καταστήματα Seven Spots, στα Reload Stores, στα καταστήματα Media Markt και στο tickets.mediamarkt.gr, στα βιβλιοπωλεία Ευριπίδης, στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, στο αθηνόραμα.gr και στο Viva kiosk Συντάγματος.

Ημέρες & Ώρες
Δ 21:00
Τ 21:00
Τ
Π
Π
Σ
Κ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

19 ΣΧΟΛΙΑ

  1. την παρασταση την ειδα με καθυστερηση λογω της απεργιας που ειχε πριν λιγες μερες.μονο ευχαριστω στη θεατρομανια για την προσκληση θελω να πω..πραγματικα διαβαζω τα καλα σχολια κ απορω..δε μου εχει ξανασυμβει αυτο.δεν ειμαι κακια κ ουτε πηγα με αρνητικη διαθεση,ισα ισα που ειναι απο τα πιο αγαπημενα μου εργα.αισθανομαι πολυ ασχημα που θα το πω αλλά ηθελα να σηκωθω κ να φυγω.την θεωρω απαραδεκτη παρασταση κ δεν βρηκα ουτε μια μικρη στιγμη που να μου αρεσει εστω κ κατι.απογοητευτηκα εντελως.ΚΡΙΜΑ!

  2. Συγκινητικές ερμηνείες! Πάντα επίκαιρο το θέμα των ανθρωπίνων σχέσεων! Η ρουτίνα που μας κουράζει, αλλά φοβόμαστε να την εγκαταλείψουμε! Τα συναισθήματα που καταπιέζουμε γιατί φοβόμαστε μήπως πληγωθούμε!η αυτοκριτική που δύσκολα κάνουμε!

  3. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΗΓΑ ΜΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΝΑ ΔΩ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΕΙΧΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΚΑΛΕΣ. ΝΑ ΑΡΧΙΣΩ ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΟΙ ΕΡΜΗΝΙΕΣ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΕΣ! ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟΝ ΜΑΝΩΛΗ ΚΑΖΑΜΙΑ ΣΤΟ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΓΙΑΓΙΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΟΦΙΑ ΠΑΝΑΓΟΥ ΣΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΣΟΝΙΑΣ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΗΤΑΝ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟΙ. ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΡΜΗΝΙΑ ΤΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΤΟΥ ΚΑΛΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΚΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ. ΔΕΝ ΒΡΗΚΑ ΚΑΝΕΝΑ ΛΟΓΟ ΓΙΑ ΤΑ ΑΛΛΟΠΡΟΣΑΛΛΑ ΧΟΡΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΜΕ ΑΥΤΑ ΣΕ ΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟ ΟΠΟΥ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΣΑ ΝΑ ΠΙΑΣΩ ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΕΔΙΝΕ ΜΙΑ ΤΟ ΧΟΡΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΜΟΥ ΓΚΡΕΜΙΖΕ ΟΤΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΣΑ ΝΑ ΧΤΙΣΩ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΛΩΝ ΕΡΜΗΝΙΩΝ ΤΩΝ ΗΘΟΠΟΙΩΝ! ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΛΥΠΑΜΑΙ ΠΟΥ ΑΝΤΙ ΕΝΑ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΤΣΕΧΩΦ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΘΗΛΩΣΕΙ ΕΚΑΝΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΓΥΡΩ ΜΟΥ ΝΑ ΓΕΛΑΝΕ ΚΑΙ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΝ ΑΣΧΗΜΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΑΔΙΚΟ, ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΣΤΙΓΜΕΣ ΠΟΥ ΚΡΑΤΗΘΗΚΑ ΝΑ ΜΗΝ ΓΕΛΑΣΩ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΣΕΒΑΣΜΟ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥΣ. ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΠΩΣ ΚΑΤΑΦΕΡΑΝΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟΝ ΤΣΕΧΩΦ ΚΩΜΩΔΙΑ. ΠΑΡΑΥΤΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ!

  4. ΝΑ ΑΡΧΙΣΩ ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΣΑΣ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ! ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΗΤΑΝ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΡΜΗΝΙΕΣ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ. ΥΠΗΡΧΑΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΣΥΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΛΛΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΚΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ. ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕ Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΤΟ ΕΡΓΟ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ. ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΤΑ ΧΟΡΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΕΡΒΟΛΕΣ ΜΟΝΟ ΚΑΚΟ ΕΚΑΝΑΝ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΧΕ ΔΥΝΑΤΕΣ ΕΡΜΗΝΙΕΣ. ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΒΑΖΕ ΣΤΗΝ ΣΥΓΚΗΝΗΣΗ ΕΚΕΙ ΜΕ ΕΝΑ ΑΛΟΠΡΟΣΑΛΛΟ ΧΟΡΕΥΤΙΚΟ ΜΑΣ ΠΕΤΑΓΕ ΕΞΩ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΠΑΛΙ

  5. Ευχαριστώ πολύ θεατρομάνια για την διπλή πρόσκληση. Τις μέρες που παίζεται το έργο αργεί σχεδόν ένα μισάωρο να αρχίσει η παράσταση κι αυτό λόγω της μεγάλης προσέλευσης του κοινού.

    Όλοι οι ηθοποιοί ήταν καλοί. Εκτιμώ απίστευτα τον Δημοσθένη Παπαδόπουλο όμως δεν κατάλαβα την σκηνοθετική του προσέγγιση ούτε ένιωσα σαν θεατής το μήνυμα που θέλει να περάσει.

    Οι αναχρονισμοί κι οι μοντερνισμοί, το σκουλαρικι στον θείο Βάνια κι οι 20ποντες γόβες στιλέτο στην Ματίκα κι αυτά τα αλλοπρόσαλλα χορευτικά ειλικρινά με πέταξαν εκτός κλίματος. Όπως και το κήρυγμα περί οικολογίας.

    Εκεί που βγάζω το καπέλο είναι στην επιλογή του κ. Καζαμία στον ρόλο της γιαγιάς!! Ο άνθρωπος είναι απίστευτα ταλαντούχος, εξαιρετικός ηθοποιός!! Από το πρώτο μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο ήταν ο ρόλος και δικαίως κλέβει την παράσταση!!

  6. Όπως είχα γράψει και στο προηγούμενο σχόλιο μου όντως είδα την παράσταση μια εβδομάδα μετά. Δυστυχώς δεν ήταν αυτό που περίμενα. Ήταν ένα συνονθύλευμα από στυλ τα οποία έκαναν την παράσταση μουτζούρα. Σαν ο σκηνοθέτης να υποχρεώθηκε να ανεβάσει το έργο. Λάθος μεγάλο που για 2 από τους 4 γυναικείους ρόλους επιλέχθηκαν άντρες. Ή θα έπρεπε να είναι όλος ο θίασος ανδρικός ή οι γυναικείοι να παιχτούν από γυναίκες, αυτό το συνονθύλευμα ακύρωσε και τους μεν και τους δε. Δυστυχώς ήταν μια πραγματικά χαμένη ευκαιρία. Μόνο η σκηνή με το πιστόλι έπρεπε να άρεσε στον σκηνοθέτη, εκεί δημιουργήθηκε κάτι.

  7. Πολύ ωραία παράσταση με δυνατές ερμηνείες και καταπληκτική μουσική. Η διαφορετική σκηνοθετική άποψη καθόλου δεν στέρησε το κλασσικό αυτό έργο από νοήματα και δυναμική.. Μπράβο σε όλους τους συντελεστές!! Ευχαριστώ Θεατρομανία για τις προσκλήσεις...

  8. Παρακολουθησα την παράσταση με πρόσκληση του ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ. Πολύ ωραία η σκηνοθεσία με καταπληκτική ερμηνεία των ηθοποιών..!!!!Το έργο του Τσεχωφ αποκαλύπτει το δράμα του κάθε ανθρώπου που το ζει μόνος του.

  9. Πολύ ωραία παράσταση με υπέροχη μουσική και ερμηνείες. Η διαφορετική ματιά στη σκηνοθεσία (πολύ καλά τα κομμάτια με τα χορευτικά) δε στέρησε τίποτα από το κείμενο και τα νοήματα του Τσέχωφ. Ευχαριστώ θεατρομάνια.

  10. Εύστοχη απόδοση του έργου, με εστίαση στα συνεχώς αντικρουόμενα δίπολα πόλης-επαρχίας, νεότητας-ωριμότητας, ομορφιάς-ασχήμιας, νηφαλιότητας-υστερίας, τα οποία αποδίδονταν άρτια σκηνοθετικά. Η παράσταση έρρεε χωρίς να κουράζει, και η ένταση κλιμακωνόταν χωρίς χάσματα και υπερβολές. Ειδική μνεία να γίνει και στο φινάλε του έργου, όπου η τελική αίσθηση του ανικανοποίητου μέσα από τα λόγια της Σόνιας είναι αυτό που επεδίωξε και ο ίδιος ο Τσέχωφ, ειδικά αν την εξετάσουμε σε συνάρτηση με την εποχή που γράφτηκε το έργο και την κοινωνική κατάσταση που προβάλλει.
    Τα σκηνοθετικά ευρήματα αναζωογονούσαν τη δράση, ενώ υποκριτικά δεν παρατηρήσαμε καμία εξόφθαλμη παρέκκλιση από το πνεύμα των χαρακτήρων (απολαυστικός Διακοσάββας).
    Ευχαριστούμε για αυτή την όμορφη παράσταση!

    ΥΓ: Παρά το μπλέξιμο με την ώρα στο mail που λάβαμε, οι άνθρωποι του θεάτρου ήταν πολύ πρόθυμοι να μας εξυπηρετήσουν και έτσι είδαμε τελικά απόψε την παράσταση αντί για την προηγούμενη εβδομάδα.

  11. Καλησπέρα. Δυστυχώς δεν μπορώ να αφήσω την κριτική μου μιας και δεν είδα την παράσταση. Λοιπόν στο θέατρο πήγαμε, είχαμε ενημερωθεί ότι η παράσταση θα ξεκινούσε στις 21:00. Φτάνοντας στο ταμείο μάς ενημέρωσαν ότι το πρόγραμμα είχε αλλάξει λόγω εορτών και η παράσταση ήταν στις 18:00. Ο ταμίας, ο οποίος ήταν ευγενέστατος, μας είπε ότι αν θέλουμε μπορούμε να πάμε την επόμενη εβδομάδα. Φυσικά συμφωνήσαμε κι έτσι θα δούμε την παράσταση σε λίγες μέρες. Επίσης θα είναι στις 18:00.