Υποχώρηση από τη Μόσχα

Διάρκεια: 90'
Συγγραφέας: Γουίλλιαμ Νίκολσον
Μετάφραση: Αλέξανδρος Κοέν
Σκηνοθέτης: Αλέξανδρος Κοέν
Σκηνογραφία: Χριστίνα Κωστέα
Κοστούμια: Χριστίνα Κωστέα
Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Μουσική: Αντώνης Παπακωνσταντίνου
Ερμηνεύουν: Αιμιλία Υψηλάντη Φίλιππος Σοφιανός

Μαζί τους ο Θύμιος Κούκιος

Περιγραφή

Το έργο του διακεκριμένου θεατρικού συγγραφέα, σεναριογράφου και μυθιστοριογράφου, Γουίλλιαμ Νίκολσον, «Υποχώρηση από τη Μόσχα» ανεβαίνει, από τις 6 Νοεμβρίου, για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε μετάφραση και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν, στο Θέατρο ΑΡΓΩ.

Περισσότερα

Επιστρέφουμε φέτος το φθινόπωρο μετά από απουσία 20 περίπου μηνών στο σπίτι μας, το θέατρο Αργώ.

Μήνες υγειονομικής κρίσης με απώλειες.

Μήνες περίσκεψης και πολλών γεγονότων για τη θεατρική οικογένεια, όχι πάντα ευχάριστων.

Ωστόσο η δύναμη του θεάτρου μας ενθαρρύνει και μας κάνει μάχιμους και γόνιμους.

Η παράσταση του έργου Υποχώρηση από τη Μόσχα του Γουίλλιαμ Νίκολσον, για το οποίο έχουμε λάβει την στήριξη του υπουργείου Πολιτισμού, ξεκινά στις 5 Νοεμβρίου.

Συνεχίζουμε με τις πρόβες για την επόμενη δουλειά, την Κυρία Κλάϊν του βρετανού θεατρικού συγγραφέα Νίκολας Ράιτ.

Σας περιμένουμε στο θέατρο Αργώ, σε ένα νέο ξεκίνημα, με ένα έργο που μιλάει για τη δυσκολία των ανθρωπίνων σχέσεων, την κρίση και την κούραση στον γάμο, θέμα διαχρονικό και παγκόσμιο.

Με την ευχή για γεμάτα θέατρα.

Αιμιλία Υψηλάντη


Πόσο καλά γνωρίζεις τον άνθρωπο που παντρεύτηκες;
Είναι ίδιος μετά από τριάντα χρόνια γάμου;
Είναι η αγάπη αρκετή για να σώσει μια οικογένεια;

Το έργο του διακεκριμένου θεατρικού συγγραφέα, σεναριογράφου και μυθιστοριογράφου, Γουίλλιαμ Νίκολσον, «Υποχώρηση από τη Μόσχα» ανεβαίνει, από τις 5 Νοεμβρίου, για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε μετάφραση και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν, στο Θέατρο ΑΡΓΩ.

Πρωταγωνιστές η Αιμιλία Υψηλάντη και ο Φίλιππος Σοφιανός. Μαζί τους ο Θύμιος Κούκιος.

Ένας άντρας. Μια γυναίκα. Στη μέση ηλικία. Εκείνη, η Άλις, δυναμική κι εξουσιαστική. Εκείνος, ο δάσκαλος Έντουαρντ, ασφυκτιά μέσα στη σχέση τους. Ανάμεσά τους, ο γιος τους στο ρόλο του ισορροπιστή. Η ανατροπή και η σύγκρουση στη σχέση θα έρθει από έναν νέο έρωτα. 

Αποτελεί η ηλικία εμπόδιο για να φτιάξει πάλι κάποιος τη ζωή του;

Για τη μοναξιά του άλλου ευθύνεται αυτός που αποχωρεί από τη σχέση;

Ερωτήματα που αντιμετωπίζουν και τα δύο φύλα, από το ξεκίνημα έως το τέλος της κοινής τους ζωής.

Στο σπουδαίο αυτό έργο ο Γουίλλιαμ Νίκολσον δίνει τις δικές του απαντήσεις – απαντήσεις ίσως όχι απ’ όλους αποδεκτές, που όμως σίγουρα αφορούν στον σύγχρονο άνθρωπο.

Γεννημένος στην Αγγλία το 1948 ο Γουίλλιαμ Νίκολσον αποτελεί μια ιδιάζουσα περίπτωση θεατρικού συγγραφέα, σεναριογράφου και μυθιστοριογράφου. Προτάθηκε δύο φορές για βραβείο Τόνυ για τα έργα του «Η κοιλάδα με τους ίσκιους» και «Υποχώρηση από τη Μόσχα». Παράλληλα διακρίθηκε στη συγγραφή κινηματογραφικών σεναρίων, όπως «Μονομάχος», «Ελισάβετ: ο χρυσός αιώνας», «Οι άθλιοι» κ.ά.

Για το σύνολο της θεατρικής και λογοτεχνικής του προσφοράς βραβεύτηκε το 2015 από το Τάγμα της Βρετανικής Αυτοκρατορίας.

Διεύθυνση παραγωγής: Άρτεμις Υψηλάντη-Ναπολέων

Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας

Βοηθοί σκηνοθέτη: Αλέξανδρος Μπιάγκης, Μαρίνα Σκούρα, Χριστίνα Σταματάτου

Προβολή - Επικοινωνία θεάτρου ΑΡΓΩ: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου | Art Ensemle

Η παράσταση επιχορηγείται από το ΥΠΠΟΑ.

  • Το Θέατρο ΑΡΓΩ θα λειτουργήσει αμιγώς ως χώρος υποδοχής πολιτών που έχουν εμβολιαστεί και με τις δύο δόσεις του εμβολίου κατά της COVID-19 ή έχουν νοσήσει εντός του τελευταίου εξαμήνου.

  • Κατά την είσοδο των θεατών στους χώρους, θα γίνεται έλεγχος των απαραίτητων πιστοποιητικών καθώς και πιστοποιητικού ταυτοπροσωπίας (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης).

  • Η χρήση προστατευτικής μάσκας είναι υποχρεωτική σε όλους τους χώρους του θεάτρου ενώ η προσέλευση ανήλικων προϋποθέτει την επίδειξη υπεύθυνης δήλωσης των γονέων για τη διενέργεια self test.

  • Το θέατρο λειτουργεί με σύγχρονο εξαερισμό (είναι ισόγειο και με μεγάλα ύψη) και υπάρχουν ράμπες ΑΜΕΑ για την πρόσβαση ατόμων με δυσκολίες, τόσο στην είσοδο όσο και στις τουαλέτες.

Φωτογραφίες

Πότε & Πού

Αργώ

από 05/11
Ελευσινίων 15 ,στάση μετρό Μεταξουργείο
Τηλ: 210 5201684-5 Email: [email protected] Website: www.argotheater.gr/

Εισιτήρια:

Γενική είσοδος: €17 πλατεία, €15 εξώστης
Μειωμένα: €15 για άνω των 65, €12 φοιτητικό, €10 ανέργων και ΑΜΕΑ

Προσφορά προπώλησης έως 4/11: €10
Πληροφορίες: 210 5201684-5
Προπώληση: https://www.viva.gr/tickets/festival/theater/ypochorisi-apo-ti-moscha/

Ημέρες & Ώρες
Δ
Τ
Τ
Π
Π 21:00
Σ 21:00
Κ 18:30 (κάθε Κυριακή μετά την παράσταση ακολουθεί συζήτηση με το κοινό.)

30 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Σημερσ ειδαμε ενα σπουδαιο εργο !Υπεροχες ερμηνειες πολυ καλη σκηνοθεσια καλοδουλεμενο βγαλμενο απο την καθημερινη ζωη των ζευγαριων !Ο κ Σοφιανος και η κυρια Υψηλαντη στα καλυτερα τους! Ευχαριστουμε θερμα την ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ για την προσκληση!!

  2. Ωραία παράσταση με δουλεμενη σκηνοθεσία και καλές ερμηνείες. Το δευτερο μισό της παραστασης ήταν πιο ενδιαφέρον και με πιο γρήγορο ρυθμό. Όλοι οι ηθοποιοί είχαν καλή παρουσία, κυρίως οι Σοφιανός και Κούκιος. Παράσταση με θέμα που σίγουρα αγγίζει πολλά ζευγάρια και δίνει τροφή για σκέψη και συζήτηση. Ευχαριστώ για την πρόσκληση, Θεατρομάνια!

  3. Παρακολουθήσαμε την παράσταση στις 19/11/21 με διπλή πρόσκληση από το theatromania το οποίο και ευχαριστώ πολύ.
    Το έργο έως ένα σημείο (του χωρισμού) ήταν κάπως ανιαρό. Από εκεί και έπειτα ήταν σημαντικά καλύτερο. Περισσότερο μου άρεσε ο κύριος Σοφιανός, ειδικά στο μονόλογο του με το λάθος τραίνο. Πολύ ωραία τα σκηνικά.
    Δεν θα το έβαζα στα must-see της φετινής θεατρικής σεζόν.

    Ευχαριστώ και πάλι το theatromania.

  4. Πάρα πολύ καλή παράσταση με ωραίες ερμηνείες . Μου άρεσε ο Σοφιανός περισσότερο και θα διαβάσω στο μέλλον το βιβλίο στο οποίο αναφέρεται στο έργο. Χαιρετισμούς στον Γραμματέα του ΚΚΕ που παρακολούθησε σεμνά και ταπεινά την παράσταση. Ευχαριστούμε Θεατρομάνια.

  5. Ωραία παράσταση σε γενικές γραμμές με καλογραμμένο κείμενο και πολύ ωραία ερμηνεία κυρίως από τον Κο Σοφιανό. Καλός και ο κος Κούκιος ενώ παραδόξως η κα Υψηλάντη αν και είχε καλές στιγμές ήταν υπερβολική και λίγο "ξύλινη” σε αρκετά σημεία. Ευχαριστώ πολύ Θεατρομάνια.