Υποχώρηση από τη Μόσχα

Αρχείο Παίχτηκε από 18/03/2022 έως 03/04/2022
στο Αργώ
Διάρκεια: 90'
Συγγραφέας: Γουίλλιαμ Νίκολσον
Μετάφραση: Αλέξανδρος Κοέν
Σκηνοθέτης: Αλέξανδρος Κοέν
Σκηνογραφία: Χριστίνα Κωστέα
Κοστούμια: Χριστίνα Κωστέα
Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Μουσική: Αντώνης Παπακωνσταντίνου
Ερμηνεύουν: Αιμιλία Υψηλάντη Φίλιππος Σοφιανός

Μαζί τους ο Θύμιος Κούκιος

Περιγραφή

Το έργο του διακεκριμένου θεατρικού συγγραφέα, σεναριογράφου και μυθιστοριογράφου, Γουίλλιαμ Νίκολσον, «Υποχώρηση από τη Μόσχα» ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε μετάφραση και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν, στο Θέατρο ΑΡΓΩ.

Περισσότερα

Επιστρέφουμε φέτος το φθινόπωρο μετά από απουσία 20 περίπου μηνών στο σπίτι μας, το θέατρο Αργώ.

Μήνες υγειονομικής κρίσης με απώλειες.

Μήνες περίσκεψης και πολλών γεγονότων για τη θεατρική οικογένεια, όχι πάντα ευχάριστων.

Ωστόσο η δύναμη του θεάτρου μας ενθαρρύνει και μας κάνει μάχιμους και γόνιμους.

Η παράσταση του έργου Υποχώρηση από τη Μόσχα του Γουίλλιαμ Νίκολσον, για το οποίο έχουμε λάβει την στήριξη του υπουργείου Πολιτισμού, ξεκινά στις 5 Νοεμβρίου.

Συνεχίζουμε με τις πρόβες για την επόμενη δουλειά, την Κυρία Κλάϊν του βρετανού θεατρικού συγγραφέα Νίκολας Ράιτ.

Σας περιμένουμε στο θέατρο Αργώ, σε ένα νέο ξεκίνημα, με ένα έργο που μιλάει για τη δυσκολία των ανθρωπίνων σχέσεων, την κρίση και την κούραση στον γάμο, θέμα διαχρονικό και παγκόσμιο.

Με την ευχή για γεμάτα θέατρα.

Αιμιλία Υψηλάντη

 

Πόσο καλά γνωρίζεις τον άνθρωπο που παντρεύτηκες;
Είναι ίδιος μετά από τριάντα χρόνια γάμου;
Είναι η αγάπη αρκετή για να σώσει μια οικογένεια;

Το έργο του διακεκριμένου θεατρικού συγγραφέα, σεναριογράφου και μυθιστοριογράφου, Γουίλλιαμ Νίκολσον, «Υποχώρηση από τη Μόσχα» ανεβαίνει, από τις 5 Νοεμβρίου, για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε μετάφραση και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν, στο Θέατρο ΑΡΓΩ.

Πρωταγωνιστές η Αιμιλία Υψηλάντη και ο Φίλιππος Σοφιανός. Μαζί τους ο Θύμιος Κούκιος.

Ένας άντρας. Μια γυναίκα. Στη μέση ηλικία. Εκείνη, η Άλις, δυναμική κι εξουσιαστική. Εκείνος, ο δάσκαλος Έντουαρντ, ασφυκτιά μέσα στη σχέση τους. Ανάμεσά τους, ο γιος τους στο ρόλο του ισορροπιστή. Η ανατροπή και η σύγκρουση στη σχέση θα έρθει από έναν νέο έρωτα. 

Αποτελεί η ηλικία εμπόδιο για να φτιάξει πάλι κάποιος τη ζωή του;

Για τη μοναξιά του άλλου ευθύνεται αυτός που αποχωρεί από τη σχέση;

Ερωτήματα που αντιμετωπίζουν και τα δύο φύλα, από το ξεκίνημα έως το τέλος της κοινής τους ζωής.

Στο σπουδαίο αυτό έργο ο Γουίλλιαμ Νίκολσον δίνει τις δικές του απαντήσεις – απαντήσεις ίσως όχι απ’ όλους αποδεκτές, που όμως σίγουρα αφορούν στον σύγχρονο άνθρωπο.

Γεννημένος στην Αγγλία το 1948 ο Γουίλλιαμ Νίκολσον αποτελεί μια ιδιάζουσα περίπτωση θεατρικού συγγραφέα, σεναριογράφου και μυθιστοριογράφου. Προτάθηκε δύο φορές για βραβείο Τόνυ για τα έργα του «Η κοιλάδα με τους ίσκιους» και «Υποχώρηση από τη Μόσχα». Παράλληλα διακρίθηκε στη συγγραφή κινηματογραφικών σεναρίων, όπως «Μονομάχος», «Ελισάβετ: ο χρυσός αιώνας», «Οι άθλιοι» κ.ά.

Για το σύνολο της θεατρικής και λογοτεχνικής του προσφοράς βραβεύτηκε το 2015 από το Τάγμα της Βρετανικής Αυτοκρατορίας.

Διεύθυνση παραγωγής: Άρτεμις Υψηλάντη-Ναπολέων

Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας

Βοηθοί σκηνοθέτη: Αλέξανδρος Μπιάγκης, Μαρίνα Σκούρα, Χριστίνα Σταματάτου

Προβολή - Επικοινωνία θεάτρου ΑΡΓΩ: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου | Art Ensemle

Η παράσταση επιχορηγείται από το ΥΠΠΟΑ.

  • Το Θέατρο ΑΡΓΩ θα λειτουργήσει αμιγώς ως χώρος υποδοχής πολιτών που έχουν εμβολιαστεί και με τις δύο δόσεις του εμβολίου κατά της COVID-19 ή έχουν νοσήσει εντός του τελευταίου εξαμήνου.

  • Κατά την είσοδο των θεατών στους χώρους, θα γίνεται έλεγχος των απαραίτητων πιστοποιητικών καθώς και πιστοποιητικού ταυτοπροσωπίας (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης).

  • Η χρήση προστατευτικής μάσκας είναι υποχρεωτική σε όλους τους χώρους του θεάτρου ενώ η προσέλευση ανήλικων προϋποθέτει την επίδειξη υπεύθυνης δήλωσης των γονέων για τη διενέργεια self test.

  • Το θέατρο λειτουργεί με σύγχρονο εξαερισμό (είναι ισόγειο και με μεγάλα ύψη) και υπάρχουν ράμπες ΑΜΕΑ για την πρόσβαση ατόμων με δυσκολίες, τόσο στην είσοδο όσο και στις τουαλέτες.

Φωτογραφίες

86 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μια όμορφη κ γλυκόπικρη παράσταση με την οποία μπορεί να ταυτιστεί ο θεατής. Οι ερμηνείες κ των 3 ηθοποιών ήταν πολύ καλές. Ο κ .Σοφιανός είχε μια ήρεμη δύναμη πάνω στη σκηνη η κ .Υψηλάντη μια αριστοκρατίκη επιβλητικοτητα κ ο κ.Κουκιος μια εξισορροπιστικη διάθεση. Παράσταση που σε προκαλεί μετά να συζητήσεις γύρω από τις ανθρώπινες σχέσεις κ να προβληματιστεις σχετικά με την ειλικρίνεια μέσα σε ένα γάμο.
    Ευχαριστούμε πολύ θέατρομανια!

  2. Δυστυχώς δεν κατάφερα να παρακολουθήσω την παράσταση που τόσο πολύ ήθελα γιατί δεν μου το επέτρεψε η αγενεστατη υπάλληλος στο ταμείο επειδή δεν ήθελε να δεχτεί την πρόσκληση που μου παραχώρησε η κόρη μου.
    Λυπάμαι πολύ.

  3. Μια παράσταση που αποτυπώνει τη φθορά και τιςεξαρτήσεις, αποκαλυπτει τα μυστικά που εκκολάπτει ο χρονος στις σχέσεις. Υπαρχει δευτερη ευκαιρια ή η μοιρα του ανθρωπου είναι χυμένο μολύβι; Η οικογένεια επι σκηνής μας παρασερνει στην δίνη της καθημερινοτητας της με τα διλλήματα και τις αποφασεις τους. Η κα Υψηλάντη με το αγερωχο μέταλλο της φωνης της και την αριστοκρατική ομορφια της να σώζεται μεσα στο χρονο ειναι δυναμικη μα και ευθραυστη και χειριστικη. Απολαυστκη. Ο κος Σοφιανός ερμηνεύει το βάρος του πανδαματορα χρονου και προσπαθει να κερδισει το τελευταίο στοίχημα με τον εαυτό του. Πληρώνοντας το κοστος. Τα ανθρωπινα ειναι παντου σε όλο τον κοσμο ιδια. Απλά αλλάζουν τα ονόματα

  4. Ενδιαφέρουσα παράσταση! Οι ηθοποιοί πολύ καλοί στους ρόλους τους, με προεξέχουσα την κα Υψηλάντη που ήταν εξαιρετική: ο χρόνος πάνω σε σκεπτόμενους ανθρώπους αφήνει πάντα μια γλυκύτητα και σοφία. Θεωρώ ότι κάποιες στιγμές έκανε μια μικρή κοιλιά ο ρυθμός του έργου, ειδικά σε κάποιους μονόλογους του κου Σοφιανού, ο οποίος στάθηκε πολύ καλά στο ρόλο του, περισσότερο από ότι περίμενα για να είμαι ειλικρινής.
    Το θέμα του έργου έχει να κάνει με τις σχέσεις των ζευγαριών έπειτα από πολλά χρόνια συμβίωσης. Προσωπικά διαφωνώ για τις σκέψεις της πρωταγωνίστριας που αρχικά νιώθει πολύ αδύναμη και απογοητευμένη. Επειδή νομίζω ότι πια οι νέες γενεές, και ειδικά οι γυναίκες, δε σκέφτονται έτσι, αναρωτήθηκα τι ήταν αυτό που έκανε το συγγραφέα να γράψει κάτι τέτοιο. Το μυστήριο λύθηκε όταν έμαθα ότι το έγραψε σε ηλικία 41 ετών το 1989, και προέρχεται από βρετανική ρωμαιοκαθολική οικογένεια.
    Θέλω να πιστεύω ότι 31 χρόνια μετά, οι γυναίκες δεν πέφτουν στα πατώματα για αγάπες συντρόφων.
    Οπότε, έχει ενδιαφέρον το έργο και για τους νεότερους αλλά και τους γηραιότερους γιατί μπορεί να γίνει αφορμή για συζήτηση σχετικά με τις ανθρώπινες ερωτικές σχέσεις. Καλή θέαση και καλή συζήτηση after.

  5. Μια εξαιρετική παράσταση με εξαιρετικές ερμηνείες από. την ΚαΥψηλάντη και τον Κ.Σοφιανο όπως ήταν και αναμενόμενο!!! Ευχαριστώ πολύ Θεατρομανια για την ευκαιρία που μου δώσατε να παρακολουθησω αυτή την παράσταση που τόσο πολύ ήθελα!!!!!!!

  6. Πολύ ωραία παράσταση με καλές ερμηνείες όπως αναμένονταν από τους πολύπειρους πρωταγωνιστές Σοφιανό και Υψηλάντη. Έργο επίκαιρο και διαχρονικό για τις σχέσεις στα ζευγάρια, τον εγκλωβισμό σε αυτές, την ειλικρίνεια, την μοναξιά, τις λάθος επιλογές και τις μεγάλες αποφάσεις για διαζύγιο και επανεκκίνηση μιας νέας ζωής. Ευχαριστούμε Θεατρομάνια!

  7. Τελικά η ευτυχία είναι κάτι που μπορεί να σου προσφερει ένας άλλος ανθρωπος ή προέρχεται από μέσα σου; Πόσοι από μας στη διάρκεια του έγγαμου βίου εθελοτυφλούμε όσο και αν αρχίζουν να εμφανίζονται ρήγματα; Και τι γίνεται όταν κάθε πτυχή της ζωής σου που θεωρούσες δεδομένη ανατρέπεται; Μια συγκινητική παράσταση με θέμα την απώλεια και τη διάψευση των προσδοκιών, αλλά και τη δύναμη του να σταθείς πάλι στα πόδια σου, ειδικά όταν είσαι σε δυσάρεστη θέση. Θεατρομάνια ευχαριστούμε πολύ για τη; θεατρική βραδιά!!!

  8. Δυστυχώς λόγω κρυώματος, δεν κατάφερα να παρακολουθήσω την παράσταση και δεν κατάφερα να μεταβιβάσω τις προσκλήσεις αφού στο ποστ μου στη σελίδα του Θεατρομάνια στο facebook, δεν αποκρίθηκε κανείς. Κρίμα γιατί είδα και άλλα ποστ που παραχωρούσαν οι άνθρωποι προσκλήσεις κ δεν απαντούσε κανείς με αποτέλεσμα να μένουν οι προσκλήσεις ανεκμετάλλευτες.

  9. Πολύ καλή παράσταση. Ωραίο κείμενο για τις ανθρώπινες σχέσεις και το κουβάρι της πυρηνικής οικογένειας με εξαιρετικές ερμηνείες και από τους τρεις ηθοποιούς. Μια ωραία θεατρική βραδιά. Ευχαριστούμε Θεατρομάνια.

  10. Πάρα πολύ ωραία παράσταση από όλες τις πλευρές, ερμηνείες, σκηνοθεσία, σκηνικά, φωτισμοί… όλα. Ανθρώπινοι ήρωες ... που είμαστε εμείς, οι σύντροφοί μας, οι φίλοι μας, οι γνωστοί μας. Μεστό κείμενο μετρημένο χωρίς φλυαρίες. Μια παράσταση που μπορεί να είναι το έναυσμα για μια ωραία βραδιά με κρασί και συζήτηση για τα λάθη τα δικά μας και των άλλων κατά τη διάρκεια μιας σχέσης, για τη σχέση μας με τα παιδιά και τους γονείς μας. Εξαιρετικοί οι άντρες ηθοποιοί.

  11. Ένας συνηθισμένος γάμος! Με τα συνηθισμένα προβλήματα! Τόσο πραγματικά, τόσο αληθινά, που νοιώθεις ότι είσαι εσύ ο πρωταγωνιστής. Βλέπεις τη ζωή σου.. Ταυτίζεσαι.. Βλέπεις το αποτέλεσμα!. Η λύση του γάμου, η ευκαιρία για νέα ξεκινήματα. Πόσο ρεαλιστικό αυτό το θεατρικό.. Πόσο επίκαιρο. Πόσο διαφορετικοί χαρακτήρες οι δύο άνθρωποι και πως κατέληξαν στο χωρισμό. Λόγια λίγα, υποχωρήσεις, προσπάθεια για να γίνουν αρεστοί, παθητικότητα, κυριαρχία, λήθαργος, Και μετά το ξύπνημα της άνοιξης, η νέα πνοή. Σε μια σχέση που χάνεται η ευθύνη βαραίνει και τους δύο. Υπάρχει όμως η ωριμότητα να το παραδεχθούν; Ο κος Σοφιανός ήταν πολύ αληθινός, καταπληκτικός, και με συγκίνησε ο λόγος του και η έκφραση των συναισθημάτων του. Η κα Υψηλάντη, αριστοκρατική, είχε τον δικό της ιδιαίτερο στυλ και λίγο μη μου άπτου, που πρόσδιδε τη διαφορετικότητα του συγκεκριμένου χαρακτήρα. Ο γιός πολύ καλός στον δικό του ρόλο. Πολύ ωραίο θεατρικό, πολύ καλές ερμηνείες. Ωραιότατο κείμενο, πλοκή και σκηνοθεσία, όμορφα σκηνικά. Ένα πραγματικό σπίτι με πραγματικό ζευγάρι! Ψάχναμε να βρούμε τι λάθη κάνανε που τους οδήγησαν στο χωρισμό. Μας έπεισε..

  12. Εξαιρετική παράσταση, κάτι που εγγυάται άλλωστε το πρωταγωνιστικό δίδυμο των Σοφιανού - Υψηλάντη!!!
    Ανθρώπινες σχέσεις που διαφοροποιούνται με το πέρασμα του χρόνου (εμείς γι’ αλλού κινήσαμε κι αλλού η ζωή μας πάει), μοναξιά, ανάγκη επικοινωνίας, προσπάθεια να βρεις τον εαυτό σου μετά την καταιγίδα της ανατροπής, όλα αυτά σε μια παράσταση που δεν ξεπερνάει τα 80 λεπτά!!! Θεατρομάνια ευχαριστούμε πολύ για τη διπλή πρόσκληση.

  13. Πολύ καλή παράσταση, που παρουσιάζεται ένα υπαρκτό και διαχρονικό θέμα της σύγχρονης κοινωνίας. Οι ερμηνείες των ηθοποιών είναι πειστικές και μεταδίδουν στο κοινό μία ζεστασιά μέσω της αλήθειας των ερμηνειών.

  14. Φταίμε εμείς για τη μοναξιά του άλλου;; ... Όχι...
    Ανθρώπινες ανάγκες, επικοινωνία, συντροφικότητα, παρέα, φόβος της μοναξιάς, αντιπαραθέσεις, ειλικρίνεια....
    Λάθος τρένο; Ποιος ξέρει;
    Ένα είναι σίγουρο είναι μια παράσταση που φεύγεις με περισσότερες απορίες από όσες είχες όταν μπήκες να τη δεις. Που αν είσαι τυχερός θα τις λύσεις και θα γίνεις καλύτερος για σένα και αναπάντεχα και για τους γύρω σου.
    Το χειροκρότημα ήταν ζεστό και με διάρκεια, μια παράσταση υπέροχα δοσμένη και από τους τρεις ηθοποιούς. Μια ιστορία που συμβαίνει στους περισσότερους γάμους μετά από πολλά χρόνια συμβίωσης.
    Ας αναλογιστεί ο καθένας τις δικές του ευθύνες όχι προς τον άλλον αλλά προς τον εαυτό του, και τότε ίσως όλα να γίνουν καλύτερα...
    Καταπληκτική βραδιά με εξαιρετικές ερμηνείες τόσο πραγματικοί διάλογοι, ένιωθες ότι έβλεπες "τη ζωή σου" μέσα από μια κλειδαρότρυπα.
    Περισσότερες σκέψεις λοιπόν και περισσότερες απορίες αν αυτό δεν είναι το καλό θέατρο τότε ποιο είναι;

  15. Η παράσταση είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ, σπεύσατε!! Το έργο, πάντα επίκαιρο και διαχρονικό, αναδεικνύει τον εγκλωβισμό σε μία σχέση, τη μοναξιά, την προδοσία, την εγκατάλειψη, τα "τρίγωνα" που δημιουργούνται σε μία οικογένεια. Η ερμηνεία των - κατά κοινή ομολογία - αξιολογότατων ηθοποιών υπέροχη! Κατάφεραν να φτιάξουν ολοκληρωμένους χαρακτήρες και μας καθήλωσαν. Πρόκειται για "κλασικό", καλό θέατρο, που δεν το χορταίνεις. Ευχαριστούμε από καρδιάς!!!

  16. Μία εξαιρετική παράσταση με πολύ καλή σκηνοθεσία και ερμηνείες. Σημαντική συμβολή στην δράση του έργου έχουν τα φωτά και τα σκηνικά. Με περιεχόμενο επίκαιρο και διαχρονικό. Συστήνω την παράσταση ανεπιφύλακτα.

  17. Μια καταπληκτική παράσταση γεμάτη τόση ενέργεια! Χιούμορ στη σωστή δοσολογία, ηθοποιία υψιστου επιπέδου! Λατρεύω την κα Υψηλάντη και χάρηκα απίστευτα αυτή την επάνοδο του κου Σοφιανού! Αξιόλογοι και σπάνιοι, όπως και η συγκεκριμενη παράσταση! Σας ευχαριστούμε για μια υπέροχη βραδιά!

  18. Εξαιρετική παράσταση με θέμα τις διαπροσωπικές σχέσεις. Με το τέλος της παράστασης υπάρχει αρκετή τροφή για σκέψη. Ωραίες και ρεαλιστικές ερμηνείες με τον κ. Σοφιανο να δακρύζει στο τέλος της παράστασης. Αξίζει να την δείτε!!!!

  19. Υπέροχη παράσταση με εξαιρετικές, συναισθηματικές ερμηνείες και εξαιρετική σκηνοθεσία. Όσον αφορά το έργο, ρεαλιστικό και σίγουρα η επίσκεψη στην παράσταση θα σας οδηγήσει σε εσωτερική σκέψη και αναζήτηση. Ευχαριστούμε θεατρομάνια για την ευκαιρία να απολαύσουμε αυτή την παράσταση!!

  20. Σημερσ ειδαμε ενα σπουδαιο εργο !Υπεροχες ερμηνειες πολυ καλη σκηνοθεσια καλοδουλεμενο βγαλμενο απο την καθημερινη ζωη των ζευγαριων !Ο κ Σοφιανος και η κυρια Υψηλαντη στα καλυτερα τους! Ευχαριστουμε θερμα την ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ για την προσκληση!!

  21. Ωραία παράσταση με δουλεμενη σκηνοθεσία και καλές ερμηνείες. Το δευτερο μισό της παραστασης ήταν πιο ενδιαφέρον και με πιο γρήγορο ρυθμό. Όλοι οι ηθοποιοί είχαν καλή παρουσία, κυρίως οι Σοφιανός και Κούκιος. Παράσταση με θέμα που σίγουρα αγγίζει πολλά ζευγάρια και δίνει τροφή για σκέψη και συζήτηση. Ευχαριστώ για την πρόσκληση, Θεατρομάνια!

    • Ένα "ενοχλητικά" αληθινό έργο για τη φθορά των σχέσεων, με ένα πολύ ωραία επεξεργασμένο κείμενο και μία πολύ καλή ερμηνεία από τον Φ. Σοφιανό. Πρόκειται για μία παράσταση συγκινητική, προσεγμένη, η οποία δεν χρειαζόταν όλες αυτές τις μουσικές που υπήρχαν διαρκώς είτε σε πρώτο πλάνο είτε ως χαλιά.

  22. Παρακολουθήσαμε την παράσταση στις 19/11/21 με διπλή πρόσκληση από το theatromania το οποίο και ευχαριστώ πολύ.
    Το έργο έως ένα σημείο (του χωρισμού) ήταν κάπως ανιαρό. Από εκεί και έπειτα ήταν σημαντικά καλύτερο. Περισσότερο μου άρεσε ο κύριος Σοφιανός, ειδικά στο μονόλογο του με το λάθος τραίνο. Πολύ ωραία τα σκηνικά.
    Δεν θα το έβαζα στα must-see της φετινής θεατρικής σεζόν.

    Ευχαριστώ και πάλι το theatromania.

  23. Πάρα πολύ καλή παράσταση με ωραίες ερμηνείες . Μου άρεσε ο Σοφιανός περισσότερο και θα διαβάσω στο μέλλον το βιβλίο στο οποίο αναφέρεται στο έργο. Χαιρετισμούς στον Γραμματέα του ΚΚΕ που παρακολούθησε σεμνά και ταπεινά την παράσταση. Ευχαριστούμε Θεατρομάνια.

  24. Ωραία παράσταση σε γενικές γραμμές με καλογραμμένο κείμενο και πολύ ωραία ερμηνεία κυρίως από τον Κο Σοφιανό. Καλός και ο κος Κούκιος ενώ παραδόξως η κα Υψηλάντη αν και είχε καλές στιγμές ήταν υπερβολική και λίγο "ξύλινη” σε αρκετά σημεία. Ευχαριστώ πολύ Θεατρομάνια.